דלג לתוכן
בעקבות מחלת פרקינסון אני סובלת מדיסטוניה קשה ברגל שמאל . התרופות שאני לו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/02/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

בעקבות מחלת פרקינסון אני סובלת מדיסטוניה קשה ברגל שמאל . התרופות שאני לוקחת הן: 3 פרגולייד ,2 פי.קיי-מרץ . לקחתי שלשה חודשים דקינט-פעמיים ביום ואחרי 3 חודשים התרופה פסקה מלעזור .לאחר מכן לקחתי 2 קלונקס ביום וגם זה לא עוזר. הומלץ לי לקבל זריקת בוטוקס בשריר הרגל לפי הצורך. הייתי רוצה לקבל חוות דעת על השימוש בבוטוקס ועל תופעות הלואי הנגרמות משימוש בתרופה זו.

תשובה:
דיסטוניה היא תופעה שבה השרירים מכווצים, ויש בהם עוויתות לא רצוניות ומכאיבות. דיסטוניה בגפיים גורמת לפוזיציה לא נוחה של הגפה ועיוות שלה. בוטוקס היא זריקה שמופקת מרעלן של חיידק הבוטולינום. עבור חולים מסוימים הזרקת בוטוקס גורמת לשיפור זמני משמעותי בדיסטוניה - בכל פעם למשך שלושה- ארבעה חודשים. תופעות לוואי הן נדירות, ועשויות לכלול תחושת צריבה בזמן ההזרקה, תסמונת דמויית שפעת שנמשכת כמה שבועות, וחולשה. כמו כן הגוף עשוי לפתח נוגדנים שהורסים את הטוקסין ואינם מגיבים לטיפולים חוזרים.
רופאים בתחום
ד"ר רוני שפר
ד"ר רוני שפר ילדים
5
( 27 חוות דעת )
"דר רוני דאג וטרח כדי להעניק לביתי את הטיפול הכי טוב ועזר לנו לקבל את האישורים הנדרשים"
ד"ר טל שחר-מלאך
ד"ר טל שחר-מלאך פסיכיאטריה
רופאה מומחית בפסיכיאטריה ופסיכוגריאטריה
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו