דלג לתוכן
טיפול תרופתי בו-זמני באקנה ובדיכאון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/04/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

כבר כ 4 חודשים אני נוטל סימבלטה 60 מ"ג ביום לטיפול בדיכאון ואני חש שיפור רב. אני מתכוון להמשיך לקחת את התרופה עוד כשנה לפני שאחשוב להפסיק (בשיתוף הפסיכיאטר שלי). כמו כן אני סובל מאקנה לא קשה, אולם לאחר מספר חודשים של נטילת אנטיביוטיקה הציעה רופאת העור שלי לנסות רואקוטן. הסכמתי, אבל ציינתי בפניה את העובדה שאני נוטל סימבלטה, ועקב כך החליטה הרופאה לוותר על הטיפול ברואקוטן. מהם הסיכונים בשילוב רואקוטן עם סימבלטה? האם אני יכול "להכריח" את רופאת העור לא לסגת מהצעתה לטיפול ברואקוטן? מהן האופציות הפרוצדורליות שעומדות לפני?

תשובה:
בדפי המידע על סימבלטה ורואקוטן לא מתוארת תגובה בין-תרופתית. אבל בדרך כלל עם ראוקוטן נוהגים במשנה זהירות. מה שאני יכולה להציע לך זה להתייעץ עם רופאת עור נוספת, או לבקש מהרופאה הנוכחית תרופה חלופית במקום רואקוטן. אתה לא יכול להכריח את הרופאה לתת לך מרשם לתרופה, זה נתון לשיקוליה המקצועיים בלבד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יקי כהן
פרופ' יקי כהן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם חיפה
ד"ר ינאי דור
ד"ר ינאי דור רפואה אסתטית
5
( 17 חוות דעת )
"קיבלתי הסבר מקיף, הטיפול היה בעדינות והתוצאה… מושלמת, בדיוק כמו שחלמתי שתהיה. תודה דוקטור ינאי 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 ממליצה בחום "
ד"ר מוחמד מסאלחה
ד"ר מוחמד מסאלחה אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
רופא בכיר ומנתח מבוגרים וילדים במחלקת א.א.ג ביחידת האף והסינוסים במרכז הרפואי העמק בעפולה ובמרכז הרפואי א.ר.ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו