דלג לתוכן
תופעות לוואי של ליפיטור להורדת כולסטרול
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/04/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 61 ונוטלת זה כמה חודשים את התרופה ליפיטור בלילה, לפני השינה. שמתי לב לתופעה שחוזרת על עצמה: אי יכולת להירדם, הגוף כאילו בטורים גבוהים, ולקראת 4-5 בבוקר אני מתעוררת עם כאב ראש חד. אני לוקחת ריזאלט 10, שבזמנו אושר לי בגלל כאבי ראש. הנוירולוג טען שכאבי הראש (מיגרנות) נובעים מהתכווצויות שרירים. הכאב עובר ומאפשר לי לישון מספר שעות. לפני הליפיטור קבלתי סימבאסטאטין - שגרם לי, לדעתי, לכאבים בכפות הרגליים. רמת הכולסטרול ירדה, רמת ה- LDL עומדת היום על 90.1 ורמת ה- HDL על 73.2, הכולסטרול הכללי הוא 184 ורמת הטריגליצרידים - 105. האם אפשר להפסיק עם הליפיטור או להחליף אותה לתרופה אחרת? אני שומרת על תזונה נכונה ונמצאת במגמת ירידה במשקל. אני גם מקבלת את התרופה פוסלן פעם בשבוע.

תשובה:
ראשית אציין כי פרופיל השומנים שלך מצוין. איני יודעת מאילו ערכים התחלת, אבל נראה כי התרופות משפיעות באופן חיובי. לגבי הפסקת התרופה, העניין אינו חד-משמעי. את יכולה להפסיק ליטול את התרופה בתנאי שאת במעקב צמוד אחר רמת הכולסטרול, היות שהפסקת התרופה יכולה לגרום לרמת הכולסטרול לעלות שוב. הערכים שעליהם את מדווחת כעת תקינים, וייתכן שתצליחי לשמור על איזון כולסטרול עם פעילות גופנית ודיאטה נכונה. על כך, התייעצי עם רופא המשפחה שלך. ליפיטור אכן גורם לכאבי ראש, אולם הפרעת שינה אינה מתופעות הלוואי המתועדות, ולכן לא בטוח כי זהו הגורם לכך שאינך מצליחה להירדם. על אפשרות של החלפת הטיפול התרופתי או הפסקתו התייעצי עם רופא המשפחה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יובל הורביץ
ד"ר יובל הורביץ נפרולוגיה
5
( 220 חוות דעת )
"האמת כל מה שאני אכתוב זה לא מספיק אני בת 73 ועוד לא נתקלתי ברופא קמו דר" יובל הנכבד יחס אכפתיות מקצועי עם נשמה טובה תודה לאומית על הבחירה של רופא מקסים מכל הבחינות 🙏👍"
ד"ר מרינה ארביטמן
ד"ר מרינה ארביטמן פסיכיאטריה
מנהלת ארצית של מחלקת אשפוז בית פסיכיאטרי בצבר רפואה
פרופ' יעקב לברון
פרופ' יעקב לברון יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 5 חוות דעת )
"הייתי לפני שנים אצל פרופ לברון, רופא משכמו ומעלה ובזכותו בגיל 47 ו 48 ילדתי את ילדי מביציות שלי. הפרופסור מקצועי, ישר אמין מאוד, איש ורופא מדהים. כל החויה בזכות פרופ לברון הייתה מעולה. אני מודה לו על טיפול מסור והכי טוב שהרפואה מכירה. עו"ד סיגלית ישעיהו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו