דלג לתוכן
תסמונת גילברט ואלכוהול
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

קראתי את התשובה הבאה על תסמונת גילברט http://www.infomed.co.il/questions/q_070209_2.asp

תשובה:
קראתי את התשובה הבאה על תסמונת גילברט http://www.infomed.co.il/questions/q_070209_2.asp וברצוני להבין מה פירוש: "גורמים המחמירים את הפגם באנזים... ביניהם שתיית אלכוהול". האם פירושו של דבר שמי שסובל מתסמונת גילברט צריכים להגביל ת צריכת האלכוהול שלהם, או שמי שסובל מהתסמונת, רצוי שיימנע לגמרי משתיית אלכוהול, או אולי שעליו להמשיך לצרוך אלכוהול כמו כל אדם אחר, ללא הגבלה כלשהי? תסמונת גילברט נגרמת על ידי פגם באנזים בכבד האחראי על הפיכת בילירובין ישיר לבלתי ישיר, וגורם לעלייה של רמת הבילירובין הבלתי ישיר. בדרך כלל המחלה שפירה ורמות הבילירובין תקינות. שתיית אלכוהול, לחץ נפשי, צום או מחלות חום יכולות לגרום להחמרה, כלומר להעלות את רמת הבילירובין מכיוון שבמצבים אלה ישנה פגיעה בכבד, המחמירה הן את תפקוד האנזים הפגום והן את שאר האנזימים בכבד, ולכן מומלץ להימנע ממצבים אלה. לגבי אלכוהול, הכוונה היא להימנעות משתייה מופרזת. ניתן לשתות אלכוהול באופן מבוקר. ד"ר קרן גלרון - אינפומד [09/07/2009]
רופאים בתחום
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
רופא ריאות, לשעבר מנהל יחידת הריאות בסורוקה
פרופ' ניר סורקין
פרופ' ניר סורקין עיניים
5
( 7 חוות דעת )
"כל הטיפול נעשה ברגישות גדולה, הבנה לחרדתיות שלי, בנועם ושלווה. התקבלתי בסבר פנים יפות גם ע"י הצוות המנהלתי וגם ע"י הצוות הרפואי. אני מרגישה טוב בעקבות ניתוחי העיינים ועל כך תודתי"
ד"ר וסים עבוד
ד"ר וסים עבוד כירורגיית פה ולסת
אחראי תחום הפרעות הלעיסה במכון להפרעות תנועה, מרכז רפואי שיבא תל השומר, אחראי מרפאת מפרק הלסת TMJ במחלקה לכירורגיה פה ולסתות, מרכז רפואי בני ציון חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו