דלג לתוכן
כאבי בטן וממצא של נגע אקוגני בכליה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/07/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 59. זה 3 שבועות יש לי כאבים חזקים בצד ימין של הבטן. בבדיקת אולטרסאונד של הבטן העליונה והתחתונה גילו נגע אקוגני בגודל 2 ס"מ בכליה הימנית, אנגיומיוליפומה. במילון המונחים מוסבר שזהו גידול שפיר. האם בבדיקת אולטרסאונד ניתן לראות אם הגידול שפיר? כיצד ניתן לטפל בכך ולהפסיק את הכאבים?

תשובה:
בבדיקת US לא ניתן לקבוע חד-משמעית מהו סוג הממצא, אולם יש מאפיינים מסוימים אשר מכוונים לנגע מסוג מסוים. אני משערת שהתשובה הכילה ביטוי כמו "מתאים לאנגיומיוליפומה", ולא קבעה זאת חד-משמעית. אבחנה חד-משמעית ניתן לעשות אך ורק בביופסיה (נטילת רקמה מהנגע). לגבי הכאבים - ההמלצה שלי היא שתיגשי לייעוץ נפרולוגי (דרך רופא המשפחה). רוב הסיכויים הם כי מקור הכאבים אינו בגידול הזה, וכי מדובר בממצא אקראי בבדיקת US. יש לשלול תחילה מקור אחר לכאבים. אם הגידול הוא אכן המקור לכאב, יתכן שיש להסירו. בינתיים את יכולה ליטול משככי כאבים. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גיל גנוט
ד"ר גיל גנוט אורתופדיה
מנתח בכיר ביחידה לכף הרגל והקרסול במרכז הרפואי וולפסון בחולון
ד"ר אהוד רז
ד"ר אהוד רז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 49 חוות דעת )
"האווירה במסגרת הטיפול הייתה טובה והמתן מענה מד''ר רז היה רגיש נעים מקצועי ומצויין."
ד"ר בן ורנר
ד"ר בן ורנר אלרגיה ואימונולוגיה
4.8
( 31 חוות דעת )
"שירות מצויין יחס אישי ואבחנה טובה הסביר הכל בסבלנות"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו