דלג לתוכן
צריכת מוצרי חלב אחרי גיל 50
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/07/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 57. לאחרונה קראתי שלא מומלץ לאנשים בגילי לצרוך מוצרי חלב. האם זה נכון גם לגבי מוצרי חלב בופלו, עיזים וסויה? אני לא רגיש למוצרי חלב.

תשובה:
הקביעה החד-משמעית שלא מומלץ לאנשים בגילך לצרוך מוצרי חלב אינה נכונה. רק חלק מהאוכלוסיה סובל מאי סבילות ללקטוז. זהו מצב של חסר או מיעוט באנזים בשם לקטאז המפרק את סוכר החלב שנקרא לקטוז. כפי שכתבת, אם אינך רגיש למוצרי חלב, אינך חייב להפסיק את צריכתם. חלב ומוצריו הם מקור לחלבון עם ערך תזונתי גבוה ולמינרלים סידן, זרחן, אבץ ואשלגן הדרושים לגוף. ניתן ומומלץ לגוון את צריכת מוצרי החלב ממקורות שונים: חלב עיזים, חלב כבשים, חלב באפלו וחלב בקר. כל אלה מכילים את סוכר החלב, לקטוז, אך ברמות שונות. "חלב סויה" אינו חלב, אלא מיצוי מצמח הסויה. ניתן להשתמש בו כתחליף כאשר יש אי-סבילות ללקטוז, אך חשוב לזכור שערכיו התזונתיים שונים משל חלב ושיש להגביל את צריכתו בקרב ילדים. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il
רופאים בתחום
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
ד"ר אורי גור
ד"ר אורי גור אורולוגיה
5.0
( 26 חוות דעת )
"ד"ר גור טיפל בי בסבר פנים. מאוד אמפטי היה למצבי הסביר באופן מפורט את הבעיה שממנה אני סובל ואת אפשרויות הטיפול. אמליץ בחום על ד"ר גור."
ד"ר גיל גנוט
ד"ר גיל גנוט אורתופדיה
מנתח בכיר ביחידה לכף הרגל והקרסול במרכז הרפואי וולפסון בחולון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו