דלג לתוכן
רמת המוגלובין גבוהה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/07/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 46. רמת ההמוגלובין אצלי גבוהה במשך שנים ונע בין 16.8 ל-18. אני תורם דם כל שלושה חודשים. אני מעשן, בעבר הפסקתי לעשן למשך 4 שנים ורמת ההמוגלבין לא ירדה. הייתי בעבר אצל המטולוג והבדיקות נמצאו תקינות. האם יש דרך נוספת חוץ מלתרום דם כדי שרמת ההמוגלבין תהיה נורמלית? תרופה, או כל דבר אחר?

תשובה:
רמת המוגלובין מעל 17.5 בגברים נחשבת מעל לנורמה. כפי שציינת, רמת המוגלובין גבוהה נובעת לרוב מעישון או ממחלה שנקראת פוליציתמיה ורה. ישנן גם סיבות נוספות, הכוללות אי-ספיקת לב או ריאות, נטילת אריתרופוייטין, אך הן פחות שכיחות וכראה לא רלוונטיות במקרה שלך. אני מבינה שביצעת בדיקות דם כדי לשלול פוליציתמיה ורה. העישון בהחלט יכול להיות הסיבה לרמת ההמוגלובין הגבוהה, גם אם בעבר הפסקת ורמת ההמוגלובין לא ירדה. במקרה כזה אין צורך להתאמץ באופן מיוחד להוריד את רמת ההמוגלובין, אלא רק לעקוב כדי לוודא שהרמה אינה מגיעה לרמות מסוכנות. רמת המוגלובין של 18 אינה מסוכנת ואין צורך לטפל בה. מומלץ להתייעץ עם המטולוג כדי לוודא שהבירור הושלם ולקבל הנחיות. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל פרומר
ד"ר מיכאל פרומר ברית מילה
5
( 19 חוות דעת )
"מוהל שהוא גם אורולוג מומחה הכי טוב שנתקלתי בו! מקצועי, אמין והכי הכי הכי חשוב, באמת זמין כשצריך! אתחיל מזה שהגעתי אליו בהמלצה של חברה שהוא עשה לבן שלה את ברית המילה באופן מאוד מקצועי והיא נשארה מאוד מאוד מרוצה ממנו והמליצה בחום! לצערי, עשינו ברית מילה בחו״ל עם מוהל מהקהילה היהודית, המוהל שלנו לא היה זמין ברגע האמת כשחשדנו בדימום באמצע הלילה שעות אחרי הברית. ד״ר פרומר עזר וייעץ לנו והיה זמין בכל שעה בכל יום שפניתי אליו, דאג לתת מענה מפורט, ברור מאוד, הדריך אותנו מה לעשות נתן הוראות מדויקות. תודה לאל שהגענו לד״ר פרומר! הברית מילה הבאה שלנו בודאות אך ורק איתו! ולחלוטין אמליץ לכל המשפחה והחברים עליו כמוהל וכאורולוג! אם אתם מתלבטים, ומחפשים מקצוען שידע ללוות אתכם ולתת לכם את המענה הכי טוב שיש, ידריך אתכם בדיוק מה לעשות ואיך ומתי וכמה ולמה, בטוב לב, מקצועיות ואדיבות, יתן לכם ביטחון וראש שקט, בתהליך ברית המילה, ד״ר פרומר הוא הכתובת שלכם!!!"
ד"ר גל מיכאלי-גלר
ד"ר גל מיכאלי-גלר יישור שיניים ולסתות
4.9
( 9 חוות דעת )
"מקצועיות,רגישות,זמינות"
ד"ר רות וינברג
ד"ר רות וינברג רפואת שיניים
5
( 9 חוות דעת )
"ד״ר רות וינברג רופאה מקצועית, אדיבה וטיפלה בי במסירות ובסבלנות רבה. לא חשתי כאב או אי נוחות בזמן הטיפול. הטיפול עבר בנועם והתוצאה לשביעות רצוני. אמליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו