דלג לתוכן
תבחין נשיפה - הסבר תוצאות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/07/2009 תאריך עדכון: 25/12/2014
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 37. בבדיקת תבחין נשיפה התקבלה אצלי תוצאה של 39.87 - חיובי. אני מבינה שהתשובה מצביעה על כך שהחיידק נמצא אצלי. האם יש חשיבות למספר עצמו מבחינת חומרת המחלה או התפתחותה? שאר הבדיקות (בדיקות דם ואולטרסאונד של הבטן) היו תקינות. האם עלי להיות מודאגת

תשובה:
תבחין נשיפה היא בדיקה שבה המטופל בולע איזוטופ יציב לא רדיואקטיבי המתפרק בקיבה אם נמצא בה החיידק הליקובקטר פילורי. חלקי הפירוק הם שנמדדים בנשיפה. ערכי נורמה של הבדיקה הם 0 עד 3.5, וכל תוצאה מעל 3.5 נחשבת לחיובית. המשמעות של התוצאה שקיבלת היא כי החיידק נמצא אצלך בקיבה, וכי יש ליטול את הטיפול הדרוש, הכולל אנטיביוטיקה ונוגדי חומצה. לא ידוע לי על קשר בין הערך שמתקבל בבדיקה לבין חומרת המחלה. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ויקטור קוראקין
ד"ר ויקטור קוראקין כירורגיה
5
( 13 חוות דעת )
"הרופא היה מאוד קשוב והשירות לםני ואחרי הניתוח היה מעולה מאוד ממליצה"
ד"ר יסמין זועבי
ד"ר יסמין זועבי נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
4.8
( 6 חוות דעת )
"רופאה מקצועית ממלצים מאוד עליה, נתנה מענה מקצועי ויחס מקסים"
פרופ' רן אורן
פרופ' רן אורן גסטרואנטרולוגיה
4.9
( 62 חוות דעת )
"רופא מצוין"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו