דלג לתוכן
לחץ דם נמוך בעקבות שלשולים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 08/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני עם שלשולים כבר שלושה ימים. הלכתי לקופת חולים ונאמר לי שזה כנראה וירוס. אני בקושי מצליחה לשתות ולאכול, ומרגישה תחושת עילפון. בדקו לי את לחץ הדם והוא היה-85/50. אתמול נשלחתי למיון לקבל עירוי. היום ניסיתי לשתות כמה שאני יכולה, וגם היום אני מרגישה לא טוב. מה עושים לגבי לחץ הדם, האם הוא נמוך?

תשובה:
לחץ הדם הנורמלי לאישה בגילך הוא 120/80, אך כמובן שיש הבדלים רבים בין אדם לאדם, וחשוב לדעת מהו לחץ הדם הבסיסי שלך. ככלל, במצב של שלשול, ישנו איבוד גדול של נוזלים ומלחים, מה שמביא לירידה בנפח הנוזלים הכללי ועשוי לגרום לירידה מסויימת בלחץ הדם. חשוב להרבות בשתיה, ולהימנע ממאכלים שמגבירים את השלשול, כמו מוצרי חלב. אם אין שיפור ואת עדיין מרגישה תחושת עילפון, פני שוב לרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"טיפול יסודי, אנושי ומקצועי. ממליצים בחום."
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו