דלג לתוכן
דימום מהרקטום
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/08/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 24. יש לי במשך היומיים האחרונים דימום מהרקטום שאינו מתלווה לצואה בלבד. אותה תופעה קרתה לי כבר בעבר כמה פעמים. באחת הפעמים הראשונות ניגשתי לרופא ולפרוקטולוג, שאמרו לי שרוב הסיכויים שזה שום דבר, ושאם זה עובר לי תוך שבוע בערך (לפי מיטב זכרוני) ניתן להתעלם מזה, ואמנם כך קרה. אלא שהדבר חזר על עצמו מאז, הפעם הזו היא כבר הפעם השנייה או השלישית. אין לי שום תופעת לוואי אחרת ובאופן כללי אני בריאה. מה עלי לעשות?

תשובה:
דימום מהרקטום בדרך כלל נגרם על ידי טחורים או פיסורה. במקרים נדירים יותר הוא יכול להיות תוצאה של מחלה זיהומית של המעי או מחלות מעי דלקתיות כרוניות או ממאירות של המעי. אני מניחה כי במקרה שלך מדובר בטחורים או בפיסורה, מכיוון שאינך סובלת מתסמינים נוספים, כגון ירידה במשקל, כאבי בטן, עצירות, שלשולים, חום וכדומה, אך איני יכולה לומר זאת בוודאות, ולכן אמליץ לך שוב לפנות לפרוקטולוג. אם אכן מדובר בטחורים, ישנן משחות מקומיות היכולות לסייע. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר לורין לויט רוזן
ד"ר לורין לויט רוזן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהלת היחידה להריון בסיכון גבוה בהדסה הר הצופים
ד"ר יקטרינה שיפרשטיין
ד"ר יקטרינה שיפרשטיין רפואת שיניים
רפואת שיינים לילדים, כירורגיה פה ולסת, פרוטטיקה מתקדמת
ד"ר אריאל ונדר
ד"ר אריאל ונדר עיניים
רופא עיניים בכיר, מנהל רפואי של iClinic, מנהל תחום הסרת משקפיים בלייזר באינפומד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו