דלג לתוכן
שאלה לגבי בלוטת יותרת הכליה אני מבקשת ...
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/01/0001 תאריך עדכון: 30/09/2025
1 דקות קריאה
שאלה:

שאלה לגבי בלוטת יותרת הכליה אני מבקשת לשאול רופא - אנדוקרינולוג, לגבי בלוטת יותרת הכליה. בבדיקת דם שנעשתה לי אובחן oh- prog בתוצאה של 11.1 כשערכי הייחוס המופיעים הם 0.6 - 8.0 מהי הבעיה ההורמונלית, מהי התרופה, האם יש קשר לפוריות? אני בת 35 ללא ילדים. האם מדובר בתופעה מסוכנת או דחופה ? אני שואלת מתוך דאגה ועד שאגיע לרופא אנדוקרינולוג עם הסוגיה. רמה גבוהה של 17-hydroxyprogesterone

תשובה:

נמצאה אצלך רמה גבוהה של הורמון שנקרא 17-hydroxyprogesterone. זה הורמון שמיוצר בבלוטות יותרת הכליה ובשחלות. לפעמים רמה גבוהה שלו מצביעה על נטייה של הבלוטות לייצר יותר הורמונים זכריים (אנדרוגנים). זה יכול לגרום למחזור לא סדיר או לקושי להיכנס להריון, אבל ברוב המקרים זה לא מצב מסוכן או דחוף, אלא פשוט משהו שצריך לבדוק לעומק.

במקרים שבהם זה באמת מפריע, למשל אם יש קשיי פוריות או תסמינים כמו שיעור יתר או אקנה, הטיפול המקובל הוא תרופה שמדכאת בעדינות את הייצור המוגבר של ההורמון (תרופות ממשפחת הסטרואידים במינון נמוך). עד שתגיעי לרופא/ה אנדוקרינולוג/ית כדאי להביא את תוצאות הבדיקות ולרשום לעצמך אם יש תסמינים שמפריעים לך. אין צורך להיבהל – זה לא מצב חירום, אלא נושא שחשוב לברר בצורה מסודרת עם רופאה שמתמחה בכך.

רופאים בתחום
ד"ר לירון מלכא
ד"ר לירון מלכא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5.0
( 102 חוות דעת )
"הגענו לד״ר לירון מלכה לאחר גירודים חוזרים באוזניים שעד כה טופלו ע״י הרופאים באמצעות טיפול נקודתי- שאיבת שעווה ותרסיס להקלת כאבים. ד״ר מלכה הצליחה לראות תמונה רחבה יותר, בדקה גם את האף והסיקה שמדובר באלרגיה. ההסבר שלה היה מפורט, הטון נעים, הבדיקה הייתה מקיפה מאוד והילד בן ה-8 הרגיש בנוח. תודה רבה 🙏🏻"
ד"ר ולדימיר גולדמן
ד"ר ולדימיר גולדמן אורתופדיה
מנהל שירות תיקון דפורמציות והארכות גפיים במחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם.
ד"ר יואב שטיין
ד"ר יואב שטיין כירופרקטיקה
כירופרקט מומחה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו