דלג לתוכן
רמה נמוכה בפריטין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/08/2009 תאריך עדכון: 07/01/2015
1 דקות קריאה
שאלה:

עשיתי בדיקות דם מאחר שבאופן קבוע אני גבולית בקשר לברזל. בבדיקת דם מלפני שלושה שבועות היתה אחת התוצאות HBG 10.95. הרופא ביקש בירור אנמיה מחודש, ובבדיקות שעשיתי היום (בלי צום) התקבלו התוצאות הבאות: VITAMIN B12 536 FOLIC ACID 50 FERRITIN 8 משום מה

תשובה:
רמת הוויטמין B12 תקינה. רמת החומצה הפולית גבוהה ממה שמוגדר כתקין. רמת הפריטין נמוכה ביותר! את צריכה לקבל תוספת ברזל. זה שילוב אפשרי, הרמה של שלושת הדברים לא צריכה להיות קשורה. כל אחד מהם, כאשר הוא חסר, יכול לגרום לאנמיה. אצלך ברור כי האנמיה היא על רקע של חוסר ברזל. הפריטין מציין את רמת מאגרי הברזל בגוף, וכפי שציינתי קודם, הערך נמוך מאוד ומצריך התייחסות מידית. פני לרופא המשפחה. ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"המרפאה מאוד נעימה . מרגע הכניסה צוות הקבלה מקבל אטתך בפנים מחייכות . וישר בודקים את הצורך שהגעתה . כמו כן המקום נקי . והצוות מאוד מאוד נחמד . שזה משנה את כל החוויה של טיפול שיינים . ממליץ מאוד . מקצועי ונעים."
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
רופא ריאות, לשעבר מנהל יחידת הריאות בסורוקה
ד"ר מרינה ארביטמן
ד"ר מרינה ארביטמן פסיכיאטריה
מנהלת ארצית של מחלקת אשפוז בית פסיכיאטרי בצבר רפואה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו