דלג לתוכן
בדיקת CT עם יוד לאדם עם תפקודי כליות גבוליים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/08/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אצל אבי אובחן בקולונוסקופיה גידול במעי הגס והוא נשלח לבצע CT בטן עם חומר ניגוד. בגלל קראטינין 1.41 ואוראה 60 חוששים להזריק לו יוד, דבר שיגרום ל-CT פחות אמין. מה עדיף במצב זה: א. ביצוע CT עם הזרקת יוד לאחר הכנה (אמרו לנו ששתיה מרובה של כמה ימים תשפר את האוריאה ותגן על הכליות מפני היוד) ב. CT ללא הזרקת יוד. ג. MRI

תשובה:
תפקודי הכליות של אביך גבוליים, אבל ה CT עם חומר הניגוד הוא מאוד חשוב ולכן הייתי ממליצה על שתיה מרובה לפני ואחרי הבדיקה וביצועה בכל זאת. בהצלחה.
רופאים בתחום
 ראודה מאדי
ראודה מאדי סחרחורת
5.0
( 105 חוות דעת )
"אני אישית כל הכבוד לה ואני מודה לה על הכל"
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ומנהל מחלקת ילודים בית חולים רמב"ם
ד"ר מאיר רוח
ד"ר מאיר רוח יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 44 חוות דעת )
"בכל ביקור אצל דוקטור מאיר רוח אני זוכה לקבל יחס מקצועי, רגיש מתוך דאגה ואחריות שמגלה בין אם לאותו עניין שהגעתי ובין אם ביחס לבדיקות נוספות שעשויות להיות משמעותיות עבורי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו