דלג לתוכן
שימוש ב"חגיגת" וצריכת אלכוהול בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/02/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בחודש האחרון בלעתי כ-10 כדורי "חגיגת" ושתיתי הרבה אלכוהול. בבדיקת הריון גיליתי כי אני בהריון לא מתוכנן כבר במשך כחודש. האם בלי צל של ספק ישנה פגיעה בעובר בשלב זה? והאם ישנה בדיקה שיכולה לשלול או לאשר פגיעה בעובר?

תשובה:
חשוב מאוד לדעת שהשליש הראשון להריון הינו השליש הקריטי ביותר. בשליש זה מתרחש תהליך ה"אורגנוג'נסיס", כלומר, יצירת האברים ומערכות הגוף השונות. שלב זה הוא השלב הרגיש ביותר בהריון. כל תרופה או סם טרטוגני הנצרך בשלב זה של ההריון עשוי להשפיע על התפתחות העובר ולגרום למומים קשים ביותר. לגבי אלכוהול, נערכו אינספור מחקרים והמסקנה היא חד-משמעית: אין לצרוך אלכוהול במהלך ההריון, כיוון שאלכוהול עלול לגרום למומים רבים ותסמונות שונות בעובר. לגבי "חגיגת", אומנם עדיין לא נערכו מחקרים מקיפים בנושא, אך כדורי חגיגת אינם מכילים חומרים טבעיים בלבד (כמו שמתיימרים המשווקים לשכנע), ולאחרונה קוטלג החגיגת כסם מסוכן, ועל כן סביר להניח שגם הוא בעל פוטנציאל טרטוגני. לצערי אין בדיקה שיכולה לשלול או לאשר באופן חד-משמעי פגיעה בעובר. פני לרופא המטפל, שיבצע בדיקות שונות, והיוועצי עימו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דוד חובל
ד"ר דוד חובל גסטרואנטרולוגיה
4.7
( 122 חוות דעת )
"הייתי צריך לחדש מרשמים והפניות הרופא מילא אחר בקשתי"
ד"ר מאיר רוח
ד"ר מאיר רוח יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 44 חוות דעת )
"בכל ביקור אצל דוקטור מאיר רוח אני זוכה לקבל יחס מקצועי, רגיש מתוך דאגה ואחריות שמגלה בין אם לאותו עניין שהגעתי ובין אם ביחס לבדיקות נוספות שעשויות להיות משמעותיות עבורי"
ד"ר אלכסנדר אדלמן
ד"ר אלכסנדר אדלמן אורתופדיה
אורתופד מנתח מומחה -מומחה להחלפות מפרקים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו