11 סיבות בריאותיות לאכול דגים - ולא רק בראש השנה

הם מרעננים, קלילים וטעימים, ואפילו מהווים חלק נכבד מסעודת ראש השנה. אך היתרונות העיקריים בדגים טמונים דווקא בסגולות הבריאותיות שלהם. נראה שזו תהיה ההחלטה המוצלחת ביותר שלכם לשנה החדשה: 11 סיבות בריאותיות לשלב דגים בתפריט היומי

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 27/09/2017



בשגרה, ובוודאי שבראש השנה, אכילת דגים חיונית, מלאה ביתרונות בריאותיים, ויכולה לסייע בהפחתת הסיכון ללקות במחלות שונות, ביחוד אלה הקשורות לתפקוד הלב. הדגים עשירים בפרוטאין ובאומגה שלוש – חומצת שומן חיונית לבריאות הגוף בעיקר כי היא אינה מיוצרת על ידי הגוף באופן טבעי. בנוסף, הזנים השונים מהווים מרכיב אידאלי לדיאטה והם נחשבים כדלי קלוריות. אספנו עבורכם 11 יתרונות בריאותיים בדגים? להדפיס וליישם בשולחן החג.



1. מפחיתים את הסיכון למחלות לב 

העובדה הבאה כנראה כבר ידועה: דגים מסייעים לשמור על בריאות הלב וכלי הדם ואף מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות אלה בקרב מי שמצוי בקבוצות סיכון. צריכת דגים קיבלה אף חותמת רשמית ואיגוד הלב האמריקאי פרסם המלצה לצריכת 2-3 מנות דגים בשבוע, בייחוד אלה העשירים בחומצת שומן אומגה 3, אשר מורידה את לחץ הדם, מונעת היווצרות של קרישי דם ומפחיתה הפרעות בקצב הלב. 



2. מונעים אסתמה

ילדים שאוכלים דגים נמצאים בסבירות נמוכה יותר להתפתחות אסתמה, זאת על פי מחקר שבוצע על ידי הסוכנות למחקר בריאות ואיכות (AHRQ - Agency for Healthcare Research and Quality). מאידך, כמות הדגים המומלצת לילדים היא נמוכה יותר מזו הנדרשת למבוגרים, כי הם עשויים להיות רגישים יותר לרעלים המצויים בהם. מנה אחת בשבוע נחשבת כאידיאלית עבורם. 



3. מגנים מפני סרטן 

סרטן השד, השחלות והערמונית, הם רק דוגמאות ספורות לסוגי הסרטן שניתן להפחית את הסיכוי להתפתחותם על ידי צריכת דגים. מחקרים שונים אף הראו כי ניתן להפחית את הסיכוי להתפתחות גידולים ממאירים שונים ב- 50% (!!) באמצעות אכילת דגים זאת בשל חומצת השומן אומגה שלוש המצויה בהם.



קראו עוד: מפולן ועד סויה: כל המזונות המומלצים - והאסורים למניעת סרטן 



4. מורידים את הסיכוי להתפתחות סוכרת 

אחר אכילת דגים של כ-20,000 משתתפים נמצא אף כי אלה שהקפידו על אכילת דגים אחת לשבוע צמצמו את הסיכון להתפתחות סוכרת בכ-25%. 



5. ממתנים מצבי דלקת

דגים עתירים בחומצות שומן עשויים לסייע במניעת מצבים דלקתיים. אכילת דגים באופן קבוע יכולה לתרום במיתון מצבי דלקת שונים, כמו דלקת מפרקים, פסוריאזיס ומחלות אוטו אימוניות שונות. 




הדגים עתירים באומגה שלוש המסייעת בפתרון בעיות בריאותיות רבות, כמו מצבי דלקת ומחלות לב 



6. תורמים למראה העור והשיער

החיסרון בדיאטה דלת קלוריות, מעבר לוויתור על פינוקים מושחתים, היא העובדה שלא קיימים עודפי שומן בגוף שמסייעים לציפורניים ולשיער לשגשג ולהיראות במיטבם וכתוצאה מכך עשויים הם להפוך שברירים ויבשים. למרות זאת, דגים מכילים חומצות שומן חיוניות ובריאות, וגם משפרים את בריאות העור והשיער. 



7. מסייעים להתפתחות המוח

דגים עם רמות גבוהות של חומצות שומן, כמו סלומון או טונה, יכולים לסייע להתפתחות תקינה של רקמות המוח, בייחוד בילדים. חומצות שומן אלה עשויות אף למתן הפרעות קשב וריכוז.


בנוסף, צריכת דגים בקרב מבוגרים אחת לשבוע, עשויה לסייע בהפחתת הסיכוי לדמנציה ולאלצהיימר, זאת בזכות חומצות השומן המצויות בדגים שמסייעות בשימור התאים האפורים, על ידי יצירת תאים גדולים יותר באזורים של המוח האחראיים ללמידה ולזיכרון. 



קראו עוד: לא רק בשר: מהם המקורות הצמחיים עתירי החלבונים? 



8. שומרים על הראייה

חומצת אומגה שלוש יכולה לסייע בהתפתחות הרשתית, וכך להפוך את צריכת הדגים למועילה גם עבור הראייה שלכם. בנוסף תינוקות אשר יונקים מאימהות האוכלות דגים, נוטים לפתח ראייה חדה יותר, זאת בשל העובדה שהם מקבלים את המרכיבים התזונתיים, ובייחוד את חומצת האומגה 3 מחלב האם.



9. ממתנים דיכאון

צריכת דגים יכולה גם לסייע בלחימה בדיכאון. אכילה שגרתית של דגים בשילוב עם נוגדי דיכאון יכול להיות יעילה במיוחד עבור נשים המתמודדות עם דיכאון אחר לידה. 



10. 
מתחזקים הריון בריא

אכילת דגים בזמן ההריון, ולאחר מכן גם בהנקה, מכילה יתרונות בריאותיים אדירים עבור התינוק. בנוסף, צריכתם יכולה למנוע לידה מוקדמת ולספק לתינוק חומצות שומן חיוניות מינקות.



11. משפרת את איכות הזרע

גם גברים יכולים להפיק תועלת מאכילת דגים: כידוע איכות הזרע קשורה לתזונה, וגברים שכוללים דגים בתפריט היומי, עשויים לשפר את איכותו. 



פורום דיאטה ללא דיאטה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • שתיית קפה
  • מיה
  • 03/02/2019 09:38
  • נאי שותה הרבה מאוד כוסות קפה ביום. כמה לדעתך צריך לשתות, והאם זה יכול להזיק? אני שותה עם 1% אחוז חלב.מה במקום זה אני יכולה לשתות שתיה קרה אם זה לא קפה, כי אני שותה גם קפה קר בדרך כלל?

  • הדפס
  • תזונה
  • אלה
  • 03/01/2019 09:35
  • בשר
  • ---
  • 04/01/2019 16:24
  • גלולת אליפס
  • ורדה גובראן
  • 09/10/2018 03:25
רופאים בתחום
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ