דלג לתוכן

אפשר לשבת? חשבו שנית: 7 נזקים בריאותיים שנגרמים מישיבה

זו ככל הנראה התנוחה שרובינו מבלים בה את רוב שעות היממה – ישיבה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו ואורח החיים המערבי מביא אותנו לשעות ארוכות שבהן אנחנו מחממים את הכיסא. אך מסתבר שהתנוחה הסטטית עשויה לגרום לנזקים של ממש: אספנו עבורכם 7 נזקים בריאותיים מישיבה ממושכת – וגם הדרכים שיאפשרו לכם לזוז ולהיות בריאים יותר

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/12/2017
2 דקות קריאה

1. היא פוגעת בלב שלכם

במחקר שהשווה שתי קבוצות אוכלוסייה – נהגי משאית שיושבים רוב היום  ומאבטחים שמבלים את רוב היום בעמידה. למרות שהיו קווי דמיון רבים בין התזונה ואורח החיים של שתי הקבוצות, אלה שישבו רוב הזמן נמצאו בסבירות גבוה יותר להתפתחות מחלת לב.

2. אתם עלולים לפתח סוכרת

זה לא בגלל שאתם שורפים פחות קלוריות, אלא הישיבה הממושכת בעצמה עלולה להביא להתפתחות סוכרת. התנוחה הסטטית משנה את הדרך בה הגוף מגיב לאינסולין, ההורמון שמסייע בהמרת פחמימות וסוכרים לאנרגיה. 



3. היא פוגעת בכושר הגופני

קשה לבטל את האפקט המזיק של ישיבה ממושכת באמצעות כושר. גם אם אתם מתאמנים שבע שעות בשבוע – הרבה יותר מהזמן המומלץ שעומד על 2-3 שעות שבועיות, אתם לא ממתנים את האפקט של ישיבה רצופה במשך כמה שעות. אל תזרקו את כל המאמץ אותו אתם משקיעים בחדר הכושר, הקפידו לזוז במהלך היום וכך תמקסמו את האפקט של שגרת הספורט. 




4. היא הורסת את הגב שלכם

תנוחת הישיבה שמה לחץ אדיר על שרירי הגב ועמוד השדרה, וזה אפילו גרוע יותר מהליכה שפופה. דאגו לכם לכיסא ארגונומי במשרד, כזה שנמצא בגובה הנכון ומספק את התמיכה לה הגב שלכם זקוק. אך זכרו, לא משנה כמה נוח הכיסא עליו אתם יושבים, הגב שלכם עלול להינזק מזמני ישיבה ארוכים. הקפידו לקום ולזוז במשך דקה או שתיים לאחר כל חצי שעה של ישיבה רצופה כדי לדאוג לעמוד השדרה שלכם.

5. ישיבה מביאה להתפתחות דליות ברגליים

ישיבה במשך זמן רב, מביאה לזרימת דם לקויה לרגליים, אשר מביאה ללחץ על הורידים שכתוצאה מכך עשויים וורידי הרגליים להפוך מוגדלים ונפוחים. דליות ברגליים הן לרוב בעיה קוסמטית בלבד אך במקרים מסוימים היא עשויה לגרום לכאבים ואי נוחות.



6. ישיבה מעלה את הסיכוי להתפתחות סוגי סרטן שונים

ישיבה ממושכת מעלה את הסיכוי להתפתחות סרטן המעי הגס, סרטן רירית הרחם או סרטן הריאות. גם אם אתם פעילים מאוד ומכורים לחדר הכושר, זה לא מבטל את הסיכון הטמון בישיבה ממושכת.

7. היא עשויה לגרום לחרדה

ישיבה ממושכת אל מול מסך מחשב עשויה להביא להתפתחות תחושת בדידות. היא פוגעת בשינה שלכם ואפילו יכולה להפוך אתכם לחרדים יותר. בנוסף יותר מדי זמן ישובים לבדכם מול מסך המחשב, יביא אתכם להימנע מפגישות עם חברים וקרובים, תופעה הקשורה קשר ישיר לפיתוח חרדה חברתית.

תפסו עמדה על הישיבה

שלבו תנועתיות במהלך יום העבודה שלכם: הקפידו לקום ולהימתח בכל חצי שעה, עשו סיבוב במשרד ואפילו בחרו לעבוד בעמידה בחלקים מסוימים ביום. כל הפתרונות האלה יסייעו בבלימת האפקטים השליליים של הישיבה הממושכת וישמרו אתכם על המסלול בדרך לבריאות מאוזנת. 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' יונה קוסאשוילי
פרופ' יונה קוסאשוילי אורתופדיה
ד"ר אורי קינן
ד"ר אורי קינן כירורגיה אורתופדית
ד"ר זאב פלדברין
ד"ר זאב פלדברין אורתופדיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

אולי יעניין אותך - מאמרים נוספים בתחום בריאות כללית

שאלות מתוך פורום פריצת דיסק

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו