דלג לתוכן

שלשולי קיץ – עצות להורים

שלשולי קיץ – עצות להורים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/07/2007 תאריך עדכון: 25/11/2020
2 דקות קריאה
"חשוב להמשיך להאכיל את הילד המשלשל בכלכלה רגילה לגילו", אומר ד"ר דני מירון מביה"ח זיו בצפת. "הכלכלה העוצרת" פסה מן העולם, והוכח כי היא רק מאריכה את תהליך השיקום של המעיים, "יש מספיק שטח ספיגה במעי, וכלכלה מעוטת קלוריות עלולה לפגוע בשיקום המעי שתאיו מתחדשים כל הזמן. כמו כן, אם בתינוקות ובפעוטות לא פוסק השלשול לאחר שבוע ימים, יש לשקול להפסיק את צריכת מוצרי החלב המכילים את סוכר החלב (לקטוז) למשך כחודש", אומר ד"ר מירון.

עיקר הסובלים מהשלשול הם פעוטות עד גיל שנתיים-שלוש, שהמערכת החיסונית שלהם עדיין בתהליך הבשלה. "כמעט בכל המקרים המחלה מוגבלת בזמן וחולפת מעצמה. רוב הילדים הלוקים בשלשול מחלימים תוך שבוע ימים כשהטיפול העיקרי הוא מתן נוזלים. ההקאה חולפת בדרך כלל תוך יומיים. אם הילד אינו אוכל מספר ימים, אין זה נורא, ובלבד שישתה מספיק. לשתייה אין חשיבות רבה בטווח הקצר. הסיבוך העיקרי אותו יש למנוע הוא התייבשות. בשלשול מאבד הגוף לא רק נוזלים אלא גם מלחים החיוניים לפעילותו. למחלות אלו נטייה להיות מדבקות מאד, ולכן חשוב להקפיד על רחיצת ידיים לאחר כל טיפול בילד".

95% מהסיבות לשלשול, מוסיף ד"ר מירון, הן מחלות ויראליות (נגיפיות), בהן נדבקים ממגע עם הפרשות. סיבות ההדבקה העיקריות נעוצות במעבר הזיהום בין ילד אחד לאחר עקב הרגלי היגיינה ירודים, בכלל זה של הצוות המטפל או של ההורים המעבירים את הזיהום באמצעות ידיהם בין הילדים.

ההידבקות במעונות הילדים נעוצה באי הקפדה על נוהלי היגיינה מצד הצוות המטפל, המעביר את הנגיף בין ילד לילד. ההנחיה של מעונות להשאיר את הפעוט בבית נובעת בעיקרה מהרצון למנוע התפרצות במעון. עם זאת, ישנם גנים בהם רמת ההיגיינה גבוהה ומספקת, ולכן אין לגביהם הנחיה כזו.

גיגיות המים, בהם מבלים הפעוטות בזמן הקיץ במעונות, הם מקור להדבקה. לעומת זאת, בריכות שחייה גדולות בדרך כלל אינן מהוות מקור להדבקה.

גם אחרי שהפעוט מבריא, הוא עדיין יכול לדבק למשך שבועיים-שלושה.

ד"ר מירון ממליץ שלא לתת תרופות מכל סוג שהוא נגד שלשולים, מאחר שהן עלולות להאריך את משך המחלה. כך לגבי תרופות נגד הקאות, אשר מצד אחד מטשטשות את תמונת המחלה, ומצד שני גורמות לתופעות לוואי נוירולוגיות קשות.


[05/07/2007]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 7 חוות דעת )
"ד״ר יעל מוזר גלזברג קיבלה אותי ואת ביתי בת ה-4( שהיא בעצם המטופלת) בנועם ועם גישה מאוד מרגיעה ונעימה לילדה. רכשה את אמונה של הילדה לפני שהחלה בכלל בבירור. ההסבר היה מאוד ברור, מקצועי,סבלני ומפורט. כמו כן הבדיקה הגופנית לילדה היתה מאוד מכבדת ונעימה. רופאה מאוד מקצועית ואף חשוב לא פחות מאוד אנושית וחמה."
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר משה נדלר
ד"ר משה נדלר גסטרואנטרולוגיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו