דלג לתוכן

נטורופתיה - האדם מרפא את עצמו

נטורופתיה - האדם מרפא את עצמו

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

מאז ומתמיד, חיפש האדם דרכים ושיטות שונות לרפא את עצמו מבעיות רפואיות שונות שהוא לקה בהן. גם כאשר הופיעה הרפואה המודרנית כפי שאנו מכירים אותה, עדיין חיפש האדם דרכים אחרות לרפא את עצמו. אחת הדרכים האלטרנטיביות שבני האדם מצאו היא נטורופתיה, ריפוי עצמי מתוך אמונה שהאדם יכול לרפא את עצמו.

נטורופתיה היא שיטה אשר נוצרה מתוך זרמים שונים ברפואה המשלימה, כבר במאות השמונה עשרה והתשע עשרה. את המושג עצמו טבע, ד"ר ג'ון שיל ב-1895. אך עם זאת, את שורשי השיטה ניתן למצוא כבר אצל היפוקרטס, אשר יצא כנגד האמונות הטפלות שהאנשים האמינו בהן ככאלו שיכולות לרפא את האדם. הוא, לעומתם, טען שרק האדם והטבע יכולים לרפא את האדם.

נטורופתיה היא למעשה שיטה שמאמינה כי האדם, באמצעות כלים מסייעים, יכול לרפא את עצמו. כלים אלו יכולים להיות צמחי מרפא, תרופות מרשם, תזונה נכונה, תוספי מזון, פעילות גופנית וטיפול בצד הרגשי של הבעיה. הטענה היא שבאמצעות כלים אלו האדם יכול הן להימנע והן להיאבק בהשפעות של מזון לא בריא, זיהומים חיצוניים, חוסר פעילות גופנית ועוד. השפעות אלו גורמות לאדם להיות לא בריא כמובן, בעוד שהכלים שמסייעים לו יכולים לעזור לו לפעול נגדם.

מטפלי נטורופתיה טוענים שמאחר והאדם הינו חלק מהטבע, אזי שהוא יכול לרפא את עצמו. שכן רק דברים טבעיים מרפאים את האדם. האדם יכול לנצל את היכולות הטבעיות שלו לשם כך. הטבע מעניק לאדם את התמיכה למערכות הריפוי של הגוף שלו ובכך מחזק אותו. מדובר כמובן בתהליך ארוך טווח, שדורש מהאדם לשנות דפוסי התנהגות וחשיבה. כך הוא שומר על בריאותו, מאזן אותו ומאפשר לו להישמר מפני גורמים חיצונים שיכולים לסכן אותו.

חשוב לומר ששימוש באותם כלים מסייעים צריך להיעשות אך ורק כתוספות ולא ככלים ראשיים. אחרת גופו של האדם יסבול ממחסור. למשל, תוספי מזון לא יבואו במקום מזון עצמו. פעילות גופנית לא תבוא במקום שינה טובה. על מנת לבצע טיפול יעיל ונכון יש לקבוע כללים שניתן לעמוד בהם, וליישם אותם באופן הדרגתי.

יש לציין עוד שישנה ביקורת לא מועטה על שיטה זו. הטענה היא שכלי הסיוע אינם מספיקים, ולא אחת אנשים חולים המטופלים בשיטה זו, ולמרות שהם סובלים מהמחלה, עדיין נמנעים מלקבל טיפול קונבנציונאלי עד אשר זה מאוחר מדי עבורם.

על מנת לקבל טיפול נטורופתי נכון חשוב להתייעץ עם נטורופת מוסמך, לקבל ממנו את כל המידע הדרוש, ולהבין בדיוק מהו הטיפול הנטורופתי. על מנת שהטיפול יצליח, יש לבצע אותו בצורה עקבית ומוקפדת. במצבים של חולי או כאב קיצוני, יש לפנות לרופא שיכול לטפל בכך. בטרם המצב יתדרדר ולא נוכל לעשות דבר כדי להציל את הגוף, או במקרים אחרים את הנפש.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
 מיכל רוט נטורופתית   הרבליסטית קלינית
מיכל רוט נטורופתית הרבליסטית קלינית נטורופתיה
 אסף מור
אסף מור רפואה סינית
מומחה ברפואה סינית לילדים ומבוגרים, בעלים ומנהל של מרכז רפואות לרפואה משולבת
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו