דלג לתוכן

תופעות הלוואי של ליתיום

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/08/2007
1 דקות קריאה

שאלה:

האם התרופה ליקרביום עשויה לגרום לכאבי שרירים ולתחושה של "גוף תפוס" וכואב? החומר הפעיל בה הוא ליתיום.

תשובה:

תרופות המכילות ליתיום צריכות להינתן במינון מאוד קבוע, ונחוץ מעקב מתמיד על רמת התרופה בגוף, מפני שהטווח התרפויטי שלה, כלומר טווח המינון של התרופה בגוף הנדרש לטיפול בתסמינים מבלי לגרום לתופעות לוואי, הוא צר מאוד. ישנן הרבה מאוד תופעות לוואי הנובעות מנטילת ליתיום. אין תופעת לוואי ספציפית הגורמת ל- "גוף תפוס", אך יש תופעות לוואי של רעידות ידיים בלתי רצוניות, הליכה לא יציבה, התנפחות או כאבי מפרקים וטיקים. מידע נוסף על ליתיום נמצא באינדקס התרופות של אינפומד. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אליעזר אריעם
ד"ר אליעזר אריעם אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
ד"ר עמיקם טל
ד"ר עמיקם טל פסיכיאטריה
ד"ר ויסאם גבן
ד"ר ויסאם גבן גריאטריה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו