דלג לתוכן
אני חייל כבן 23. הייתי חולה לפני כ- 3 חודשים במחלת הנשיקה ואושפזתי יומי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/09/2001
2 דקות קריאה
שאלה:

אני חייל כבן 23. הייתי חולה לפני כ- 3 חודשים במחלת הנשיקה ואושפזתי יומיים, הייתי חודש וחצי בבית וחודשיים בינתיים עם הקלות של 6 שעות עבודה ביום + עבודה משרדית בלבד .... עשיתי בדיקת דם אז תפקודי כבד בסדר ו- חיובי EBV-IgG ו- שלילי (EBV-(Igm מה זה אומר ??? אני עדיין לא מרגיש טוב וכל פעולה שאני עושה אני מרגיש שאני מאבד את הכוח ישר. הרופאה אמרה לי החודש שאני בריא יכול לחזור למחלקה לעשות תורנויות לילה ואמרה לי שהיא מביאה לי חודש אחרון פטור לעבודה משרדית ומחודש הבא אני עושה הכל כולל תורנויות במחלקה + רגילות נשק מטבח וכו'. שאלתי היא : האם אני יכול לחזור ככה לשגרה כשעדיין אני טוען שאני מרגיש לא טוב ? מה מעידה בדיקת הדם שצויינה לעיל הנגיף עדיין נמצא/פעיל אצלי בגוף ? מה אני יכול לעשות כדי להוכיח שאני לא מסוגל לעשות תורנויות ואני באמת מרגיש לפעמים כאב ראש ומרגיש שאני הולך ליפול

תשובה:
מחלת הנשיקה נגרמת על ידי נגיף (וירוס) שנקרא וירוס אפשטיין-בר (Epstein-Barr virus) או בקיצור EBV. התסמינים השכיחים הם חום למשך 7-14 ימים, כאב גרון, כאבי שרירים, חוסר תיאבון והרגשה רעה. השקדים יהיו מוגדלים ומלאי מוגלה, בלוטות הלימפה בצוואר, בתי שחי ומפשעות מתנפחות, ובמחצית מהחולים הטחול גדל ומתנפח. בדרך כלל המחלה אינה מצריכה אשפוז אלא במקרי התייבשות או כאשר מופיעים סיבוכים. ייתכנו סיבוכים רבים, אם כי הם נדירים יחסית, הכוללים מעורבות של מערכת העצבים המרכזית, דלקת כבד, דלקת ריאות, אנמיה ועוד. במקרים ללא סיבוכים, החום יחלוף כעבור 7-10 ימים, והנפיחות בבלוטות ובטחול כעבור 2-4 שבועות, אך העייפות ותחושת המחלה עלולים להימשך עד 2-3 חודשים לאחר המחלה. חומרת המחלה ומשך ההחלמה שונים מאדם לאדם. אבחנת מחלת הנשיקה נעשית לפי בדיקת דם לנוגדנים כנגד הנגיף: IgG ו- IgM. IgM הוא נוגדן המציין מחלה פעילה. הוא עולה בתחילת המחלה ויורד כעבור מספר שבועות עד שהוא נעלם. IgG הוא נוגדן המציין מחלה בעבר. הוא מתחיל לעלות מעט מאוחר יותר ונשאר חיובי כל החיים. הבדיקות אותן צירפת אכן מראות שסבלת ממחלת הנשיקה בעבר (הקרוב או הרחוק) ואתה נמצא בסופה של המחלה. ברגע שחלינו בעבר במחלת הנשיקה, הנגיף ממשיך לחיות איתנו בגוף, אך הוא אינו פעיל ולא גורם לשום תסמינים, ומפעם בפעם הוא מופרש ברוק. אין טיפול במחלת הנשיקה למעט מנוחה. אומנם אין חובה להישאר במיטה אך כדאי לנוח אם חשים ברע או חשים עייפות. אם הייתה נפיחות בטחול עליך להיזהר מפני חבלה בטנית, לצמצם פעילות גופנית ולהימנע מהרמת משאות כבדים למשך ארבעה שבועות לפחות לאחר המחלה, כיון שהטחול המוגדל פגיע יותר ויכול לדמם בקלות במקרה של חבלה. ברורה הבעייתיות שנובעת מכך שהנך במסגרת צבאית. כנראה שהרופא הצבאי שלך סבור שאתה כשיר לעשות תורנויות. עצתנו לך היא כי אם אתה חש ברע וסבור שאינך כשיר לעבודה, עליך להסביר זאת לרופא שלך או לרופא אחר ולהגיע אתו להחלטה משותפת בנוגע למספר השעות וסוג העבודה אותה תבצע. החלמה מהירה!
רופאים בתחום
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 100 חוות דעת )
"חוויה טובה מאוד, אנה מקצועית אמינה ורגישה בתחומה."
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו