דלג לתוכן
בלוטות לימפה מוגדלות ודלקות בחניכיים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי דלקת חניכיים, ובעקבות זה התנפחה לי בלוטת הלימפה בבית השחי. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה, אבל העוצמה די חריגה. הייתי רוצה לדעת אם יש דרך להוריד את הנפיחות בבלוטה בבית השחי, בלי קשר לטיפול בדלקת החניכיים. אגיע בקרוב לשיננית, אבל במקרה הזה הסימפטום לא פחות מפריע מהבעיה עצמה, ואני רוצה לטפל גם בו, אם אפשר.

תשובה:
הגדלה של בלוטות בית השחי היא לא דבר שכיח כתוצאה של דלקת חניכיים. בלוטות הלימפה בדרך כלל מתנפחות סמוך לאזור הדלקת, ומאחר שהראש, הצוואר והאזור הסופרה-קלויקולארי משופעים בבבלוטות לימפה, הייתי מצפה שאם מופיעה נפיחות כזאת בשל דלקת בחניכיים, היא תהייה בבלוטות שבאזור הראש. משאלתך אני מבין שמדובר בדלקת חניכיים כרונית, וכי מדובר על חזרה של כמה אירועים בעבר. מדוע אינך מטפל בצורה אגרסיבית יותר בדלקת החניכיים? אתה חייב לפנות לרופא שיניים, לטפל בדלקת על ידי סילוק גורמי הדלקת, לקבל טיפול תרופתי ופארא-רפואי מתאים, ולשמו על הגיינת פה טובה, מכיוון שדלקות בחניכיים יכולות להתפתח במקרים מאוחרים לבעיות סיסטמיות המערבות מערכות שונות בגוף ולא רק את אזור החניכיים. בנוסף, הייתי מייעץ לך לפנות לרופא המשפחה המטפל בקהילה, על מנת שיוכל לבחון במישוש את הבלוטה, ולוודא שאכן יש קשר בינה לבין דלקת החניכיים ממנה אתה סובל, או שמא ישנו גורם אחר לנפיחות. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו