דלג לתוכן
נער מודאג מתופעות לוואי אפשריות של רואקוטן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/09/2007
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 15 ואני לוקח רואקוטן במשך שלושה שבועות. תוך כדי לקיחת הכדור התעניינתי בתרופה אותה אני לוקח' ושמתי לב שתופעות הלוואי שלה יכולות להיות מסוכנות. אני חושש מאוד למצב הבריאות שלי, משום שאני רוצה להיות בתפקיד המחייב פרופיל גבוה בעתיד. לכן רציתי לשאול אם הרואקוטן עלול לפגוע בכבד, בלבלב ובאיברים פנימיים נוספים גם לטווח ארוך לאחר הטיפול. בנוסף, אני ספורטאי ומשחק מספר פעמים בשבוע. מינון התרופה הוא בינתיים 30 מ"ג. אני מבצע בדיקות דם אחת לשלושה שבועות ואני לא רוצה שייווצר מצב בו יגלו שישנה בעיה כשזה יהיה מאוחר מידי. לכן אני מבקש להוועץ באתר הזה אם להמשיך את הטיפול גם אם המצב אינו מחייב זאת.

תשובה:
קודם כל, כל הכבוד על העירונות ותשומת הלב! השימוש ברואקוטן אכן מלווה בתופעות לוואי לא מעטות, החל מיובש בריריות, דרך כתמי עור בחשיפה לשמש ,וכלה בנזק לכבד. מובן שתופעות אלו אינן מופיעות אצל כל מי שמשתמש בה, ותלויות במינון ובמשך הטיפול, ועל כן יש לבצע בדיקות דם תקופתיות. אם אתה מבצע את בדיקות הדם בזמן לפי הוראת הרופא, אין כל סיבה לדאגה. אם וכאשר תחל הידרדרות כלשהי, יבוא הדבר לידי ביטוי בתוצאות הבדיקות שלך, ותוכל להפסיק את השימוש הרבה לפני שייגרם נזק בלתי הפיך. לגבי פעילות גופנית ונטילת התרופה, אמנם אין התוויית נגד מוחלטת, אך כיוון שאתה ספורטאי עליך להיות קשוב לגופך ולהפסיק את הפעילות אם אתה חש כאבי שרירים שונים מהרגיל. כמו כן, אני ממליצה לבקש מהרופא המטפל להוסיף לבדיקות שאתה עובר גם בדיקות תפקודי הכבד גם בדיקה של CPK. לגבי המשך הטיפול, אינני מכירה אותך ואת מצב האקנה שלך, ולכן לא אוכל לענות לך, אך אם תנהג על פי הוראות הרופא, לא תהיה כל השפעה על הפרופיל שלך, ואין סיבה לדאגה. תוכל למצוא מידע נוסף על הטיפול שאתה מקבל על ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
מנתח עיניים בכיר ב"אסותא" ת"א
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו