דלג לתוכן
הפסקת מחזור עקב חוסר אכילה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני כבר לא אוכלת תקופה די ארוכה. ולא קיבלתי מחזור במשך כמה חודשים. בסוף כשקיבלתי היה לי דימום רציני והוא נפסק אחרי כמה שעות. זה נקרא שקיבלתי מחזור והכול בסדר?

תשובה:
את מתארת מצב של אכילה מועטה ממושכת וכתוצאה מכך הפסקה של המחזור. העובדה שקיבלת מחזור למשך כמה שעות אינה מרגיעה. העובדה שהפסקת לקבל מחזור במשך כמה חודשים מראה שאת למעשה גורמת לגופך נזק קיצוני והרסני. המצב שאת מתארת הוא למעשה הפרעת אכילה שנקראת אנורקסיה נרבוזה. בשל תת- תזונה ומשקל גוף נמוך מדי מחלת האנורקסיה פוגעת במוח ובתפקוד היומיומי (לימודים, קשרים חברתיים, עבודה), בלב, במערכת ההורמונלית, בריאות, בעצמות ובהתפתחות המינית. אצל מעל 90% מהנשים הסובלות מאנורקסיה יש אל-וסת (הפסקת המחזור). הווסת צפויה לשוב תוך כ- 6 חודשים מהשגת משקל גוף שהוא לפחות 90% מהמשקל האידיאלי. התמותה מהמחלה היא 6.6%, כלומר מכל 1,000 חולות במחלה מתות 66 בגלל המחלה וסיבוכיה. כדי להבריא מהמחלה יש צורך בקבלת עזרה. למידע נוסף על המחלה ניתן לקרוא באתרים: פורטל אינפומד- http://www.infomed.co.il/questions/q_061002_1.htm

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
מיכל אלון
מיכל אלון טיפול
מומחית להתפתחות תינוקות
ד"ר מוחמד מסאלחה
ד"ר מוחמד מסאלחה אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
רופא בכיר ומנתח מבוגרים וילדים במחלקת א.א.ג ביחידת האף והסינוסים במרכז הרפואי העמק בעפולה ובמרכז הרפואי א.ר.ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו