דלג לתוכן
טיפול המשכי אחרי כריתת בלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 38. התגלה אצלי גוש פפילרי בבלוטת התריס, עשיתי פעמיים בדיקת FNA וגם בדיקת MRI רציתי לדעת מה הטיפול בהמשך, לאחר הניתוח, מהן התופעות אחרי הניתוח, ואם אפשר לחזור לחיים רגילים. אמרו לי שזה לוקח זמן, ושיש תופעות של השמנה או הרזיה וירידה במצב רוח ובתנועה.

תשובה:
הטיפול בעקבות ניתוח להוצאת בלוטת התריס הוא מתן יוד רדיואקטיבי על מנת לוודא כי לא נשארה רקמה סרטנית באיזור. לאחר מכן חשוב ליטול טיפול בהורמונים המיוצרים על ידי הבלוטה. הטיפול נעשה על ידי עם אלטרוקסין. תרופה זו מכילה הורמון שחשוב לתהליכים המטבוליים של הגוף. חשוב לאזן את רמתו, והדבר יכול למנוע את תופעות הלוואי שתיארת כגון דיכאון, השמנה או הרזיה. אמליץ לך ללכת שלב אחרי שלב, לעבור את הניתוח בהצלחה, להיות במעקב אצל אנדוקרינולוג על מנת לבדוק באופן קבוע ומסודר את תפקוד הבלוטה, ולאזן את רמת ההורמון לפי התוצאות וההתקדמות. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר שירית כזום בייזר
ד"ר שירית כזום בייזר קרדיולוגיה
5
( 6 חוות דעת )
"זה מתחיל עם מבע הפנים הנעים, המבט בעיניים, דאגה אמיתית, סבלנות ורוגע עם טיפה הומור- כל זה כבר מרפא! גישת רפואה שלא הכרנו! תודה מעומק הלב (תרתי משמע)."
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו