דלג לתוכן

כאבי ברכיים ואימון על טרמפולינה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/09/2008
1 דקות קריאה

שאלה:

סבלתי לפני כ-10 שנים מבעיות ברכיים ומאז עסקתי בפעילות גופנית שאין בה זעזועים לברכיים והכאבים חלפו. בשנה האחרונה חזרו הכאבים, לדעתי כי סחבתי את בני (ששוקל 13 ק"ג) זמן ממושך מדי על הידיים. לאחרונה התחלתי להתאמן על טרמפולינה גדולה (לא קפיצית ביתית). בזמן האימון או מעט אחריו איני מרגישה כאבים כלל, ויש תחושה טובה ובריאה, אך במהלך היום אני שמה לב שפעולות הקשורות בכיפוף ויישור הברכיים מכאיבות לי. האם אלה כאבים "בריאים" של חזרה לכושר, או שאני מחזירה לעצמי את בעיות הברכיים? הנחתי שטרמפולינה, ובמיוחד גדולה (כלומר אלסטית יותר מהקטנה) לא יוצרת זעזוע לברכיים ושקפיצה בטרמפולינה היא פעילות "מותרת", על אף העבר הבעייתי עם הברכיים. האם זה ספורט לא מומלץ, או שידוע שהוא פוגע בברכיים?

תשובה:

אני מבינה שהתחלת את אימוני הטרמפולינה לאחר שחזרו כאבי הברכיים ולכן ברור שהכאבים לא נעלמו לחלוטין. הטרמפולינה משמשת לספורטאים עם פציעות ברכיים ככלי לשמירה על כושר בזמן הפציעה בלי לגרום לנזק. במשך כל האימון על הטרמפולינה את צריכה להקפיד לא לנעול את הברכיים ולעשות קפיצות ותרגילים שמשלבים כיפוף עדין ויישור של הרגליים. אולי דווקא אם תקפצי על טרמפולינה ביתית בקוטר "48, שהיא הגדולה יותר, זה עדיף על הטרמפולינות הגדולות יותר בהן הקפיצות גבוהות יותר ויש פחות שליטה. הכאבים בהחלט יכולים להיות תוצאה של הסתגלות הדרגתית לחזרה לפעילות. כדאי לך גם לראות אורתופד כדי לבדוק אם אין שחיקת סחוסים שאותה צריך לעצור. אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה, יפה וולנסקי - מאמנת כושר אישית וקבוצות. מתמחה באימונים על טרמפולינה, נשים אחרי לידה, ילדים עם בעיות השמנה ואנשים עם מגבלות פיזיות קלות.דואר אלקטרוני: vyaffa@walla.co.il, סלולר: 050-8355085
רופאים בתחום
ד"ר יריב רוזנבוים
ד"ר יריב רוזנבוים יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
פרופ' לואיס שנקמן
פרופ' לואיס שנקמן פנימית
ד"ר יניב ברקנא
ד"ר יניב ברקנא עיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו