דלג לתוכן
היצרות של חוליות שגורמת כאבים ונימול
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/09/2008
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 58. זה שנים שאני סובל מכאבי גב ורגליים בעמידה והליכה. בישיבה ושכיבה הכאב מוקל. בבדיקת CT ובבדיקת MRI נמצאו היצרות ניכרת של תעלה רכה + פורמינלית ב-L4-L5 בלט דיסק דיפוזי עם לחץ על השורשים. ב-L3-L4 היצרות בינונית עם לחץ על השק. ב-L1-L2-L3 תעלה גרמית. בשינה, בכל התהפכות מצד לצד, אני חש כאב חד ומשתק בעצם הזנב. בבוקר, בקימה מהשינה יש לי כאב באותו מקום, ואני יכול ללכת רק הליכה שפופה. יש לי כאבים וזרמים חדים לאורך הישבנים והירכיים האחוריות והצידיות, כאבים לאורך השוקיים הצידיות ועד לכפות הרגליים. רק לאחר מספר שעות הכאב מוקל, אולם אם אני עומד או הולך, כבר לאחר חצי שעה הכאבים בגב וברגליים בלתי נסבלים. כל הטיפולים והזריקות לא עזרו. הרופא מציע ניתוח הרחבת תעלה וקיבוע של L4-L5. לפני שנה עברתי ניתוח קיבוע בצוואר של C5-C6, אצל רופא אחר. עדיין יש לי מוגבלות וכאבים בצוואר. הרופא בחופשה, ולכן אני מפנה אליכם את שאלותי. האם הכאבים בשוקיים התחתונות-צידיות והזרמים בכפות הרגליים נגרמים כתוצאה מן הבעיה בגב התחתון, או אולי בהצוואר? האם ניתוח הוא הכרחי, או שיש טיפול אחר? האם ניתן להרחיב את התעלה בניתוח זעיר? מה הסיכון? האם יכול להיווצר שיתוק? כמה זמן אורכת ההחלמה? קראתי באינטרנט על ניתוח זעיר ומדוייק בעזרת רובוט. האם לפי התיאור של הבעיה שלי, פתרון כזה יכול להתאים לי?

תשובה:
היצרות של חוליות L4-L5 גורמת לבעיות עצבוב ברגלים מן הברך ועד לאצבעות הרגליים, ומאחור, בעיקר בישבן. חוליות L3-L4 מעצבבות את האזור שמעל הברך. נראה שבמקרה שלך, הכאבים אכן נגרמים על ידי ההיצרות הניכרת של התעלה, אך תצטרך להיבדק אצל רופא אורתופד המומחה בתחום כדי לאשש את ההשערה. אם הרופא המטפל שלך לא זמין, תוכל לפנות לרופא אורתופד אחר כדי להתייעץ איתו. הוא יוכל להתחיל את הטיפול, ולהציע לך את האופציה הניתוחית שמתאימה למצבך כעת. לאור מורכבות המקרה והעדר פרטים נוספים, לא אוכל להתייחס באופן ספציפי יותר לשאלותיך. מידע כללי נוסף תוכל למצוא באתר הבא: http://www.isc.co.il/article/?id=467c90688937f0885879d0c0356f5f31
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
4.9
( 23 חוות דעת )
"חוויה מצויינת. תודה רבה."
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו