דלג לתוכן
נערה שמעוניינת לגבוה אחרי שנרפאה מבולמיה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 15 וחצי ואני בגובה של 1.64 מטר. רציתי לדעת אם יש סיכוי שאגבה עוד 4 סנטימטרים. הייתי בולמית במשך כמעט 3 שנים. למרות הכל, בתחילת השנה שעברה גובהי היה 1.60, ומאז גבהתי. האם יתכן שעוד אגבה?

תשובה:
גובה הוא פונקציה של גורמים גנטיים בשילוב עם גורמים סביבתיים ותזונתיים. הגובה הסופי של נערה מתייצב לרוב בסוף תהליך ההתבגרות, כלומר, זמן מה לאחר קבלת המחזור החודשי. אינני יודעת אם קיבלת כבר מחזור ומתי, כמו כן אין בידי נתונים לגבי גובה הורייך ונתונים רלוונטיים אחרים. בולמיה בהחלט יכולה לפגוע בתהליך ההתבגרות והגדילה, שכן תזונה לא מאוזנת מסוג זה פוגמת במאזן ההורמונלי בגוף, ויוצרת חסכים תזונתיים המשפיעים על התהליך כולו. אני מקווה שאכן הצלחת לקבל טיפול מתאים לבולמיה ממנה סבלת. כמו כן אני ממליצה להמשיך במעקב של תזונאית, שתוכל להתאים לך תפריט מאוזן שמתאים לגילך ולהתפתחותך. בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
ד"ר מיכאל פרומר
ד"ר מיכאל פרומר ברית מילה
5
( 19 חוות דעת )
"מוהל שהוא גם אורולוג מומחה הכי טוב שנתקלתי בו! מקצועי, אמין והכי הכי הכי חשוב, באמת זמין כשצריך! אתחיל מזה שהגעתי אליו בהמלצה של חברה שהוא עשה לבן שלה את ברית המילה באופן מאוד מקצועי והיא נשארה מאוד מאוד מרוצה ממנו והמליצה בחום! לצערי, עשינו ברית מילה בחו״ל עם מוהל מהקהילה היהודית, המוהל שלנו לא היה זמין ברגע האמת כשחשדנו בדימום באמצע הלילה שעות אחרי הברית. ד״ר פרומר עזר וייעץ לנו והיה זמין בכל שעה בכל יום שפניתי אליו, דאג לתת מענה מפורט, ברור מאוד, הדריך אותנו מה לעשות נתן הוראות מדויקות. תודה לאל שהגענו לד״ר פרומר! הברית מילה הבאה שלנו בודאות אך ורק איתו! ולחלוטין אמליץ לכל המשפחה והחברים עליו כמוהל וכאורולוג! אם אתם מתלבטים, ומחפשים מקצוען שידע ללוות אתכם ולתת לכם את המענה הכי טוב שיש, ידריך אתכם בדיוק מה לעשות ואיך ומתי וכמה ולמה, בטוב לב, מקצועיות ואדיבות, יתן לכם ביטחון וראש שקט, בתהליך ברית המילה, ד״ר פרומר הוא הכתובת שלכם!!!"
 מרפאת אייקו eyeco
מרפאת אייקו eyeco עיניים
4.9
( 155 חוות דעת )
"צוות מקצועי שטיפל ביעילות, ללא המתנה כלל וטיפל גם מול חברת הביטוח במהירות וביעילות תוך מתן הסברים בכל שלב. מומלץ בהחלט"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו