דלג לתוכן
ירידה בחשק המיני בעת נטילת גלולות למניעת הריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 20. לפני שנה וחצי בערך התחלתי לקחת גלולות יסמין. לפני התחלת הלקיחה ועד בערך שלושה חודשים אחרי שהתחלתי להשתמש בגלולות נהניתי ממין ולא היו שום בעיות. לאחר מכן נעלם החשק המיני. כשהתחלתי לחשוד שהסיבה היא הגלולות, פשוט הפסקתי אותן למשך שלושה חודשים, ולאחר מכן המליץ לי הגינקולוג שלי לעבור למיקרוגינון, אך לא היה שינוי כלל, וחזרתי ליסמין. התקופה היחידה שבה יש לי חשק היא בשבוע של המחזור. האם יש קשר בין המחזור לחשק מיני? מה עליי לעשות? אני מתוסכלת, אני רוצה שתהיה לי התשוקה של פעם. אני ובן זוגי ביחסים מצויינים ואני לא חושבת שאני סובלת מלחץ כלשהו.

תשובה:
אחת מתופעות הלוואי שמלוות את השימוש בגלולות למניעת הריון היא הירידה בליבידו, בתשוקה או בחשק המיניים. נשים רבות מדווחות על התחושות אותן את מתארת - הירידה בחשק, התסכול שכרוך בכך וכיוצא באלה. רובן מדווחות גם על שיפור משמעותי לאחר הפסקת השימוש בגלולות. יש לציין שהשינוי לא מתרחש בן רגע, מכיוון שמדובר בשינויים הורמונליים, ועל כן יש להמתין מספר חודשים עד לשינוי המיוחל. אני מבינה שבתקופה זו אינכם יכולים שלא להשתמש באמצעי מניעה, ועל כן אני ממליצה לפנות שוב לגינקולוג/ית על מנת שימליצו לך על אמצעי מניעה חלופי, שיחסוך ממך תחושות אלו. שוב, עלי להדגיש שעליך להיות סבלנית, ולהמשיך לנסות אמצעים שונים עד שתמצאי את המתאים ביותר עבורך. לגבי התשוקה בזמן הדימום הווסתי, בהחלט יש קשר בין השניים. נשים רבות חוות עליה דרמטית בחשק המיני בימים אלה, ואף מדווחות על הנאה גדולה יותר בזמן קיום יחסי מין. תוכלי למצוא מידע לגבי אמצעי המניעה הקיימים בשוק בפורטל אינפומד: http://www.infomed.co.il/preg/birthControl.asp
רופאים בתחום
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר אלכס סוצקובר
ד"ר אלכס סוצקובר גריאטריה
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו