דלג לתוכן
טיפולים הורמונליים בגלל תפקוד לקוי של בלוטת יותרת המוח
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/10/2006
2 דקות קריאה
שאלה:

מגיל 18 אני מטופל בתרופות הבאות: פרילק / פרלודל, אלטרוקסין, פרדניזון ופעמיים בחודש זריקות טסטווירון. מבקש לדעת על מהות המחלה.

תשובה:
בשאלתך לא תיארת מהו הרקע הרפואי שלך, האם עברת ניתוח או הקרנות בעברך? האם חלית במחלות אחרות טרם הופעת התסמונת שמצריכה את הטיפול בכל התרופות שאתה מקבל באופן קבוע? התרופות שאתה מקבל הינן תרופות בעלות השפעה הורמונלית. השילוב של התרופות הללו מעיד על בעיה בתפקוד של בלוטת יותרת המוח. יותרת המוח הינה בלוטה הורמונלית המפרישה הורמונים רבים בעלי השפעה רבה על בלוטות הורמונליות אחרות בגוף. המחלה ממנה אתה סובל נקראת Hypopituitarism (תת פעילות יותרת המוח), שכאמור מציינת חסר של הורמוני יותרת המוח. הואיל ומדובר בבלוטה המפקחת על שאר הבלוטות ההורמונליות, פגיעה בתפקודה מובילה להפרעה בתפקוד של הרבה בלוטות הורמונליות בגוף. אצלך מדובר בכמה בלוטות: 1. תת-פעילות של בלוטת התריס, לכן אתה מקבל אלטרוקסין. הבלוטה אולי תקינה, אך חסר לך ההורמון שמפעיל אותה שנקרא TSH ומופרש מיותרת המוח. 2. חסר פעילות של קליפת יותרת הכליה (קורטקס האדרנל) מובילה לחסר של הורמון הקורטיזול, שהתחליף שלו הוא הפרדניזון שאתה מקבל. גם כאן הבעיה אינה ביותרת הכליה אלא ביותרת המוח שאמורה להפריש הורמון ACTH, שאמור להפעיל את יותרת הכליה להפרשת קורטיזול. 3. תת- פעילות של האשכים בהפרשת טסטוסטרון, שוב בשל הבעיה ביותרת המוח. זו הסיבה שאתה מקבל זריקות טסטוסטרון. לגבי הפרלודל / פרילק - זוהי תרופה שמפחיתה את הפרשת הורמון הפרולקטין אשר חשוב לייצור חלב האם, אך בעודף הוא פוגע בהפרשת הורמונים המשפיעים על הפרשת הורמוני המין. למעשה המחלה ממנה אתה סובל הינה פגיעה הורמונלית רב- מערכתית, אשר ללא טיפול זו מחלה מסכנת חיים. היתרון הגדול בימינו הוא שהרפואה המודרנית הצליחה לייצר תחליפים כמעט לכל ההורמונים של האדם, כך שניתן לתת תחליפים במקרה של חסר של הורמון כזה או אחר, או במקרה שלך בחסר של מספר רב של הורמונים. בד"כ עם טיפול מלא ומעקב צמוד של אנדוקרינולוג, החולים ב- Hypopituitarism, חיים חיים רגילים למדי. הסיבות ל- Hypopituitarism הן רבות מאד, כגון תסמונות ילדות, טראומות לראש, ניתוחים או הקרנה למוח, גידולים, מחלות דלקתיות, מחלות של כלי דם ומחלות זיהומיות. רפואה שלמה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר חררדו מורבניק
ד"ר חררדו מורבניק עיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו