דלג לתוכן

עיכוב השפיכה בעת נטילת תרופות מסוג SSRI

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/10/2007
1 דקות קריאה

שאלה:

אני מבקש לדעת אם הקשר בין תרופות SSRI לבין עיכוב השפיכה מובן היטב בעולם הרפואה. אם כן, אשמח לקבל הסבר קצר, ובמיוחד אשמח להפניות למידע ברשת או בספרות.

תשובה:

ידוע על קשר בין השימוש בתרופות נוגדות דיכאון מסוג SSRI (חוסמי סרוטונין סלקטיביים) ובין עיכוב השפיכה: עיכוב השפיכה הוא תופעת לוואי מוכרת בקרב המשתמשים בתרופות מקבוצה זו. באופן פרדוקסלי, מנוצלת תופעת לוואי זו לטיפול במצבים של שפיכה מוקדמת, כלומר: לאנשים שסובלים משפיכה מוקדמת מומלץ ליטול תרופות מסוג SSRI במינון נמוך על מנת לעכב את השפיכה. ההסבר לכך טמון במוליך העצבי סרוטונין: סרוטונין חוסם קולטנים מסויימים במוח, ובכך גורם לשחרור של מוליכים עצביים מעוררים שאחראים על הפעלה של מרכזי הזקפה, דבר שמביא לזקפה, אורגזמה ושפיכה אצל הגבר. כפי שבוודאי ידוע לך, תרופות מסוג SSRI אמורות לחסום ספיגה חוזרת של סרוטונין ובכך מעלות את ריכוז הסרוטונין המוח. כשיש רמות גבוהות מדי של סרוטונין, משתפר אומנם מצב הרוח, אך יש דיכוי של כל התהליך המוסבר לעיל, אין גירוי מספק למרכזי הזקפה והסקס, וכתוצאה מכך נוצרות בעיות בתפקוד המיני. תוכל לקרוא עוד על הנושא כאן: http://www.40weekschildbirth.ed.homestead.com/premature-ejaculation-2.html
רופאים בתחום
פרופ' אשר טל
פרופ' אשר טל ילדים
ד"ר תמר שלו
ד"ר תמר שלו גסטרואנטרולוגיה
פרופ' גד דותן
פרופ' גד דותן עיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו