דלג לתוכן
עירוי דם שגוי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/01/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

מהו המנגנון הגורם להלם כתוצאה מעירוי דם שגוי?

תשובה:
סוג הדם שלנו נקבע על ידי אנטיגנים המצויים על מעטפת תאי הדם האדומים. המערכת החיסונית של הגוף יודעת לזהות שהאנטיגנים האלה שייכים לגוף שלנו, ולכן היא אינה תוקפת את התאים. בעירוי דם אנחנו בעצם משתילים דם של אדם אחר בתוך גופו של החולה. כאשר סוג הדם שגוי, כלומר במעטפת תאי הדם האדומים ה"מושתלים" ישנם אנטיגנים שונים מאשר במעטפת תאי הדם האדומים של החולה, המערכת החיסונית מייצרת נוגדנים שגורמים להרס של התאים הזרים, המוליזה, מה שמוביל לחום, כאבים, אי-ספיקה של הכליות, קריסה של מערכת הלב וכלי הדם וקרישה תוך-כלית מפושטת. ד"ר גיא פישמן - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל בנימין
ד"ר מיכאל בנימין פסיכיאטריה
5.0
( 20 חוות דעת )
"פעם ראשונה שאני פוגשת פסיכאטר שמטפל בצורה כזו רגישה לגמרי אשאר כל זמן שאצטרך בטיפול אלוף ומקצועי"
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5
( 54 חוות דעת )
"טיפול מעולה ניתוח מוצלח ידי זהב"
פרופ' שמחה מיזל
פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה
5.0
( 46 חוות דעת )
"הכל לפי טעמי ומרוצה מהגישה אלי ,ואני מציע גם לחברים שלי עם אותם בעיות ללכת אליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו