דלג לתוכן
הסיכונים בשימוש מופרז בפוסטינור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/12/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

חברתי נטלה פוסטינור new שעה לאחר קיום יחסים לא מוגנים. לאחר שבועיים שוב קרתה תקלה, והיא שוב נטלה מייד, תוך שעה, את הפוסטינור. המחזור מאחר אצלה כבר ב-6 ימים ואין סימן למחזור באופק. האם סביר שהיא בהריון, או שמא עודף ההורמונים משגע את המחזור?

תשובה:
ייתכן מאוד שהמחזור מאחר עקב השימוש בפוסטינור. פוסטינור היא גלולה המכילה הורמון סינתטי מסוג פרוגסטרון, ומונעת יצירת הריון (לכן אינה יעילה לצורך הפסקת הריון). חשוב לזכור שהשימוש בפוסטינור אינו מהווה בשום אופן תחליף לאמצעי מניעה, והשימוש בה מומלץ אך ורק במקרי חירום. כשמשתמשים בפוסטינור יותר מפעמיים באותו מחזור עולה הסיכון לשיבוש במחזור, אך האפקטיביות נשמרת. אם לא מופיע המחזור בקרוב, פנו לבדיקה אצל רופא/ת הנשים. פרטים נוספים תוכלי למצוא בשאלות קודמות שהופנו לאתר לגבי השימוש באמצעי מניעה זה: http://www.infomed.co.il/qIdx/cat_9_1_3.asp

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אא״ג וניתוחי ראש וצוואר
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו