דלג לתוכן
חוסר איזון בטיפול בבלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני שלוש שנים הוסרה אצלי בלוטת התריס עקב גידול ממאיר, פפילרי. כל הבלוטה הוסרה וקיבלתי טיפול ביוד. אני מטופלת באלטרוקסין 200 מק"ג, ואני מרגישה מאוד רע, חלשה ותשושה כל היום. לפניי יומיים ביצעתי בדיקות דם. רמת ה-TSH שלי היא 0.06. האם עליי להמשיך להיבדק או לשנות את מינון האלטרוקסין?

תשובה:
מינון האלטרוקסין נע בין 50 ל-400 מיקרוגרם. מתחילים ב-25 מק"ג ומעלים בהדרגה. אם ניתנת כמות גבוהה מדי, מתחילות תופעות לוואי כגון עצבנות, ירידה במשקל, דפיקות לב מואצות, שלשולים. נראה שהמינון שאת מקבלת לא מספיק לך, או שאת לא סופגת אותו טוב דרך הקיבה. האם את לוקחת תרופות אחרות שעלולות לסתור את פעילות האלטרוקסין? מתי התחלת את הטיפול? לפעמים לוקח זמן עד להשגת איזון ולמציאת המינון המתאים. רמות ה-TSH האופטימליות במקרה שלך הן בין 0.5 לבין 2 MIU/L, ומכיוון שהרמה אצלך נמוכה מהנורמה, יש עדיין מקום לניסיונות איזון ולמעקב על ידי אנדוקרינולוג. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
 ראודה מאדי
ראודה מאדי סחרחורת
5.0
( 107 חוות דעת )
"מטפלת מדהימה עם נסיון רב. אישיות מדהימה. פשוט כיף להגיע אליה לטיפול מכל הבחינות"
מיכל אלון
מיכל אלון טיפול
מומחית להתפתחות תינוקות
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
4.9
( 40 חוות דעת )
"חווית הטיפול הייתה נעימה. ד״ר היה נעים והסביר על כל התהליך והיה זמין לכל שאלה. ממליצה בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו