דלג לתוכן
הסבר לממצאים בבדיקת CT מוח
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/03/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקת CT של המוח שביצעה אמי התגלו הממצאים הבאים: הסתיידות בגרעיני הבסיס, יתכן על רקע מטבולי. אנגיומה ורידית חוצה את הקרן הקדמית של החדר הלטרלי מימין. חשד לגוש אקסטרה אקסיאלי פרונטלי מימין. יתכן מנינגיומה. הגוש בגודל 32 מ"מ. מה אומרות תוצאות אלה?

תשובה:
בבדיקה יש מספר ממצאים: 1. הסתיידויות בגרעיני הבסיס - זהו ממצא מקרי השכיח בבדיקות של אנשים רבים, בעיקר במבוגרים. ההסתיידויות נובעות משקיעה של סידן בכלי הדם של אזורים אלה במוח. ישנם מצבים נדירים, כגון מחלות מטבוליות או זיהומים, שגורמים להסתיידויות, אבל לרוב אין כלל צורך בבירור של הממצא הזה. 2. אנגיומה היא גידול שפיר של כלי דם מורחבים שעלול לגרום ללחץ על המוח מסביבו, אך לרוב אינו גורם לסימפטומים ואינו מצריך טיפול, כיוון שגידול שפיר גדל מאוד לאט ואינו שולח גרורות. 3. גוש בקדמת המוח מימין - מהות הגוש לא ברורה. ייתכן שהגוש הוא מנינגיומה, שהיא גידול שפיר המתפתח מקרומי המוח, בדיקת ה- CT אינה נותנת תשובה חד-משמעית. יתכן שיהיה צורך בבדיקת MRI על מנת לאבחן את טיב הגוש טוב יותר. מומלץ להתייעץ עם נוירוכירורג. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר אסף אלבגלי
ד"ר אסף אלבגלי אורתופדיה
מנהל שירות ביחידת כף רגל בבית חולים איכילוב
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מומחה רשתית כירורגית , רופא בכיר ומנתח במחלקת עיניים מרכז רפואי אסף הרופא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו