דלג לתוכן
הבחנה בין הריון אמיתי לבין הריון מדומה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/05/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 31, אם לילד בן 3. אני ובן זוגי ניסינו להיכנס להריון החודש, ונדמה לי שהצלחנו. לא ערכתי שום בדיקה, אך החזה שלי גדל והתמלא כשבוע לאחר המועד בו הערכתי שאני מבייצת.ביום ה-11 לאחר מועד הביוץ האמור עברתי טיפול רפלקסולוגי. התברר לי בדיעבד שטיפול כזה עלול להביא להפלה במקרים מסויימים. האם יהיה סימן להפלה אם תהיה אמנם תהיה הפלה לפני המחזור, או שעלי לחכות עד למועד המחזור ולראות אם הוא יופיע? אם הייתי בהריון וכעת אני כבר לא, האם ההורמונים עדיין מצויים בגופי ועלולים לבלבל את תוצאות בדיקת ההריון הביתית? הטיפול היה לפני 3 ימים. מה תהיה הדרך האמינה ביותר לבדיקה? לא היו לי דימום או התכווצויות, אך החזה פחות כבד.

תשובה:
אמנם נכון שאישה חשה את גופה ואת השינויים החלים בו בצורה הטובה ביותר, אך עם זאת במקרה של הריון, אני לא חושבת שכדאי לסמוך על התחושות, מכיוון שלפעמים כמיהה להריון עשויה להביא למה שנקרא הריון מדומה. במצב זה אין הריון, אך האישה חשה תסמינים המתאימים להריון, כמו גודש בשדיים. לכן, השיטה הטובה ביותר לאבחון הריון היא לחכות למחזור או לבצע בדיקת הריון. בכל מקרה, אם חס וחלילה היתה הפלה, הדבר יתבטא בדימום, וברוב המקרים לא במועד הדימום הווסתי הצפוי. אם אינך בהריון, התשובה תהיה שלילית גם בערכות הבדיקה הבייתיות. בינתיים על מנת שלא להסתמך על ספקולציות, אני ממליצה לך לחכות למחזור הקרוב. אם הוא לא מגיע, ערכי בדיקת הריון, ותוכלי לדעת ביתר בהירות מה מצבך. שיהיה בהצלחה ובמזל טוב! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קונסטנטין קגסוב
ד"ר קונסטנטין קגסוב אורתופדיה
אורתופד, מומחה בתחומי כף הרגל והקרסול, לקוחות כללית מושלם ולקוחות פרטיים בלבד
ד"ר יעקב הימן
ד"ר יעקב הימן פסיכוגריאטריה
ביקורי בית, לתיאום מראש בלבד
ד"ר מרים אמונה אופק
ד"ר מרים אמונה אופק ילדים
רופאת ילדים מומחית לרפואת ילדים ומחלות ריאה לילדים בקופת חולים כללית, מנהלת מרפאת "עולם הריאות" בע"מ
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו