דלג לתוכן
ציור ריאתי ללא ממצא ריאתי בצילום חזה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/06/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

בצילום חזה שנערך לבני בן ה- 5 נכתב כך: ציור ריאתי רגיל ללא ממצא ריאתי. עמדה גבוהה של הסרעפת השמאלית. ריבוי גזים בפלקסורה הספלנית. צל הקרדיוטימי בגדר הנורמה. הרופא לא ממש ידע להסביר לי מה זה אומר.

תשובה:
על מנת לענות על השאלה צריך לראות את הצילום, אולם סביר להניח שהעמדה הגבוהה יחסית של הסרעפת השמאלית נבעה מכך שהמעי הגס באזור זה היה מלא באוויר ורחב, וגרם להרמת הסרעפת. קרוב לוודאי שאין שום משמעות קלינית לממצא זה ואין צורך אפילו בצילום חוזר.
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
5.0
( 91 חוות דעת )
"מסביר מצויין קשוב לשאלות"
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
פרופ' עימאד אבו אל נעאג'
פרופ' עימאד אבו אל נעאג' כירורגיית פה ולסת
5
( 4 חוות דעת )
"פרופ׳ עימאד אבו אל נעאג׳ העניק לי חווית טיפול מקצועית ואנושית יוצאת מהכלל - וכל זאת עוד בלשון המעטה ❤️"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו