דלג לתוכן
איזוניאזיד כטיפול מונע לשחפת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/10/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחרונה נחשפתי בעבודתי לאדם חולה שחפת. בדיקת מנטו ראשונה הייתה 0. בדיקת מנטו שניה כעבור שבועיים הייתה 12. צילום ריאות נמצא תקין לגמרי. למרות זאת נתנו לי תרופה בשם איזוניאזיד למניעה למשך 9 חודשים. אם הצילום תקין, עדיין יש צורך בטיפול מונע? האם התרופה נוגדת גלולות נגד הריון? ומה ההשפעות בשילוב אלכוהול?

תשובה:
ההבדל בתגובה לבדיקת המנטו שאובחן אצלך נקרא PPD skin test conversion - בדיקה שהיתה שלילית הפכה כעבור שבועיים לחיובית, לאחר מגע עם חולה שחפת. במקרים כאלה, מקובל לטפל בטיפול מונע במשך 9 חודשים, גם אם צילום החזה תקין, משום שמחקרים מוכיחים שקיים סיכון ללקות בשחפת פעילה ללא טיפול. המינון המומלץ הוא של 300 מ"ג ליום. לאיזוניאזיד יש כמה תופעות לוואי, שהמסוכנת שבהן היא פגיעה בכבד, המתרחשת באחוז קטן מאוד מהמטופלים. כדי להקטין את הסיכון יש לבצע בדיקות תקופתיות של תפקודי כבד. מהחשש לפגיעה כבדית יש להימנע משתיית אלכוהול בזמן הטיפול בתרופה. אין בעיה ליטול גלולות למניעת הריון.
רופאים בתחום
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו