דלג לתוכן

תחושת בעירה בכפות הרגליים בחולת קרוהן

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/12/2009 תאריך עדכון: 20/05/2013
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בת 62, חולת קרוהן ומטופלת בבודסון, ראפאסל וסלאזופירין, ונורמלול לטיפול בלחץ דם גבוה. זה כמה שבועות אני מרגישה בעירה פנימית בכפות הרגליים ובקרסוליים האחוריים. לפני כשבוע התגלו אצלי גם דלקת ריאות וסינוסיטיס ואני מטופלת גם בזינט. כשסיפרתי השבוע

תשובה:

עד כמה שידוע לי, אף אחת מהתרופות שאת נוטלת אינה גורמת לתופעת לוואי של תחושת בעירה בכפות הרגליים. אבל ישנם בספרות הרפואית דיווחים על אנשים החולים במחלת מעי דלקתית (קרוהן או דלקת כיבית של המעי הגס) אשר סובלים, כחלק ממחלתם, גם מפגיעה בעצבים פריפריים, אשר יכולה להתבטא בין היתר בהפרעות תחושה. על מנת לבדוק אם אכן בכך המדובר, אני ממליצה לך ללכת לנוירולוג, אשר ככל הנראה ימליץ על ביצוע בדיקת EMG. הטיפול בכך דומה לטיפול במחלת המעי הדלקתית, לכן חשוב להגיע לאבחנה, מכיוון שניתן לטפל בבעיה ולשפר את המצב. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר דני בלום
ד"ר דני בלום ילדים
 מכון גסטרואנטרולוגיה תל אביב - מדיסנטו
מכון גסטרואנטרולוגיה תל אביב - מדיסנטו גסטרואנטרולוגיה
ד"ר אהוד רייך
ד"ר אהוד רייך עיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו