דלג לתוכן
בני בן ה-8 אובחן עם ADHD. מזה שנתיים הוא מקבל ריטלין. בנוסף לכך יש לו בעיות שינה חמורות, לא מצליח להירדם ללא עזרה של מלטונין. הוא מקבל כל ערב כדור אחד כבר שנה וחצי. אחותי שולחת לי את המלטונין מארה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/12/2005 תאריך עדכון: 18/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בני בן ה-8 אובחן עם ADHD. מזה שנתיים הוא מקבל ריטלין. בנוסף לכך יש לו בעיות שינה חמורות, לא מצליח להירדם ללא עזרה של מלטונין. הוא מקבל כל ערב כדור אחד כבר שנה וחצי. אחותי שולחת לי את המלטונין מארה"ב, כי בארץ זה יקר וניתן רק בסירופ. שאלתי היא:

תשובה:
המלטונין הוא הורמון המופרש מבלוטת האצטרובל (pineal gland) במוח האנושי. הפרשה מוגברת מתרחשת בשעות החושך, ומסייעת להשראת שינה. מכיוון שהמלטונין מוגדר כתכשיר טבעי, ולא כתרופה, הוא לא עבר את כל הניסויים אותן עוברת תרופה, ולכן חסרים מספר נתונים: יעילות בלקיחה ממושכת של התכשיר לא נבדקה, לעומת נטילת קצרת טווח - שהוכחה כיעילה. עם זאת, לא ידוע על נזק הנגרם בנטילה ממושכת של התכשיר. בעיה נוספת בנטילת המלטונין היא בעיית המינון - לא נבדק מהו המינון שמביא לתועלת - אך אין לו תופעות לוואי, ונראה כי המינונים הנמכרים בארה"ב גבוהים מהנחוץ. המינון המקובל הוא 0.5 - 6 מ"ג ליום, בשעות הערב. לתרופה כמעט אין תופעות לוואי. תופעת הלוואי העיקרית היא ישנוניות במשך היום. לא נראה שיש לך סיבה לחשוש באשר להמשך מתן המלטונין לבנך. עם זאת, בין תופעות הלוואי של הריטלין ניתן למנות גם הפרעה בשינה וגם עיכוב גדילה. ייתכן כי כדאי להיוועץ ברופא המטפל בבעיית ה-ADHD , ולשקול ביחד שינוי במינון או אפילו שינוי תרופה.
רופאים בתחום
ד"ר שחר גבע - leo clinic
ד"ר שחר גבע - leo clinic רפואה אסתטית
מנהל רפואי , רפואה אסתטית - רשת קליניקות לרפואה אסתטית LEO CLINICS
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
מנהל מחלקה לשבץ מוחי ומחלות נוירווסקולרית, בי"ח שיבא, תל-השומר
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו