דלג לתוכן
מה קורה לתאי הגוף בטביעה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/12/2007 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

כאשר אדם טובע בסאליין, מה קורה לו? האם מדובר בדיפוזיה או באוסמוזה?

תשובה:
לפני הכל, חשוב מאוד להבהיר שסיבת המוות בטביעה בכל סוג מים שהוא, נגרמת היא חנק ולא דיפוזיה או אוסמוזה. ברפואת חירום מבחינים לרוב בין טביעה בשני סוגי נוזלים: טביעה במים מתוקים (כמו בבריכה), וטביעה במים מלוחים (כמו בים). טביעה בסאליין אינה רלוונטית, מכיוון שבדרך כלל לא נתקלים בנוזלים כאלה שאפשר לטבוע בהם. טביעה במים מתוקים גורמת בסופו של דבר להתפוצצות תאים, דבר שמביא לשחרור חומרים מן התא, כולל אלקטרוליטים, הגורמים להפרעות קצב חמורות. טביעה במים מלוחים גורמת ליציאת נוזל מהתא, ולבסוף לבצקת. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר גל מיכאלי-גלר
ד"ר גל מיכאלי-גלר יישור שיניים ולסתות
4.9
( 9 חוות דעת )
"מקצועיות,רגישות,זמינות"
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
רופא ריאות, לשעבר מנהל יחידת הריאות בסורוקה
 רעות מוקדס
רעות מוקדס רפואה משלימה
5
( 26 חוות דעת )
"הייתי בסדנת תינוקות עם רעות והיא היתה כל כך מקצועית ונעימה, הסבירה לי איך לעזור לתינוקת שלי בדרכים טבעיות איך להקל כאבי אוזניים, שיניים, צינון ואיך להוריד חום. היא גם הדגימה בלייב על התינוקת שלי וזה היה מדהים לראות איך היא לאט לאט נרגעת ומרגישה טוב יותר. ממליצה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו