דלג לתוכן

תופעות לוואי של תרופות מסוג SSRI

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/03/2008 תאריך עדכון: 28/09/2013
1 דקות קריאה

שאלה:

התחלתי לפני יומיים לקחת לוסטראל, ורציתי לדעת אם תופעות הלוואי עלולות להופיע כבר בהתחלה. יש לי בחילות קשות ורעידות. האם זה קשור?

תשובה:

לוסטראל, או בשמה הגנרי sertraline, היא תרופה ממשפחת ה-SSRI, מעכבי ספיגת סרוטונין. היא משמשת בעיקר כטיפול נוגד דיכאון, אך ישנן גם התוויות אחרות לטיפול בה. במקרה של דיכאון מופיעה תגובה התחלתית לטיפול כעבור שבועיים, ותגובת השיא לטיפול מושגת כעבור שישה שבועות. עם זאת, זמן השיא של התרופה בדם הוא תוך 8-4 שעות מנטילתה, ומכאן תופעות הלוואי. ל-SSRI תופעות לוואי מגוונות. תופעות הלוואי במערכת העיכול כוללות בחילות (ב-20% עד 25% מהמקרים!) ולהקאות (ב-2% עד 3% מהמקרים). ברוב החולים, הבחילה הולכת ופוחתת תוך שלושה שבועות, אך בחלק מן המקרים אין מנוס מהפחתת המינון או מהחלפת התרופה בשל תופעת לוואי זו. ניתן גם לטפל בה באמצעות תרופות נגד בחילה. עם תופעות הלוואי של SSRI במערכת העצבים נמנים בין השאר גם רעד ופרכוסים. לגבי תופעת לוואי זו, עליך להיוועץ ברופא שרשם לך את התרופה. יתכן שהוא יבחר להמיר את הטיפול בתרופה ממשפחה אחרת. בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר רמי פוגלמן
ד"ר רמי פוגלמן ילדים
ד"ר אירית יעקבי
ד"ר אירית יעקבי רפואת שיניים
ד"ר סטיבן שיינר
ד"ר סטיבן שיינר רפואת כאב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו