דלג לתוכן
הוצאת נוזל מעמוד השדרה כדי לאבחן דלקת קרום המוח הוא תהליך כואב? הכרחי?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/04/2005 תאריך עדכון: 02/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

הוצאת נוזל מעמוד השדרה כדי לאבחן דלקת קרום המוח הוא תהליך כואב? הכרחי? או שיש דרך נוספת לאבחן את המחלה? בנוסף, האם זה לא מסוכן?

תשובה:
הוצאת נוזל שדרתי (Lumbar Puncture) הוא תהליך לא נעים, אך כדי להפחית את הכאב מקובל להשתמש בזריקת הרדמה מקומית. הבדיקה הכרחית לצורך אבחון של מספר מצבים, כאשר הדחוף שבהם הוא חשד לזיהום מוחי או בקרומי המוח. הבדיקה בטוחה יחסית, אך באחוז קטן מן המקרים עשויים להופיע סיבוכים: - זיהום - דימום - הרניאציה - הסיבוך המסוכן ביותר - יציאת המוח דרך פתח בגולגולת, הגורמת למוות. כאבי ראש - - סימפטומים נוירולוגיים קלים - כמו כאב או נימול. פרטים נוספים בדף הבדיקה באינדקס הבדיקות שבאתר:
רופאים בתחום
פרופ' רונן דבי
פרופ' רונן דבי אורתופדיה
5.0
( 39 חוות דעת )
"תודה והערכה רבה על הּטיפול המקצועי והמסור ועל ההתייחסות לכל שאלה ונושא שעולה 🙏❤️"
ד"ר יואב איזנברג
ד"ר יואב איזנברג אנדוקרינולוגיה
אנדוקרינולוג בכיר בשרותי בריאות כללית, תל אביב
ד"ר מנואל שוורצמן
ד"ר מנואל שוורצמן ריאות
5
( 5 חוות דעת )
"חוויה טיפולית באווירה נעימה ללא לחץ של זמן, הרופא הקדיש זמן לעיין ולקרוא את כל המסמכים , שאל וחקר לעומק, ביצע את הבדיקות הנדרשות תוך מתן הסבר מפורט לתוצאות ואז נתן את המלצתו להמשך. בהחלט מומלץ מאד."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו