דלג לתוכן
חששות לגבי המשך טיפול בהורמון גדילה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/03/2008 תאריך עדכון: 05/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בני מקבל נורדיטרופין בשל חוסר בהורמון גדילה שהתגלה, והוא מקבל תרופה זו במשך קרוב לחמש שנים. הוא נולד פג בשבוע ה-32 של ההריון. אם תרופה זו מגדילה את הסיכוי לחלות בסוכרת, מה עלי לעשות? האם להמשיך את מתן התרופה או להפסיקו? גובהי 1.50 מ' וגובה אביו 1.70.

תשובה:
טיפול בהורמון גדילה אמנם כרוך בסיכונים, אך הם נדירים, והיתרונות של הטיפול עולים על החסרונות. כשמדברים על הסיכונים, מדובר במחלות שמופיעות בעיקר אצל מבוגרים. הטיפול התרופתי מעלה את הסיכויים אצל אנשים שיש להם כבר נטייה להתפתחות מחלות אלה. אני ממליצה להמשיך את הטיפול, וכמובן להמשיך במעקב אנדוקרינולוגי ובמעקב אחר תוצאות בדיקות הדם. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
ד"ר לירון מלכא
ד"ר לירון מלכא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5.0
( 102 חוות דעת )
"הגענו לד״ר לירון מלכה לאחר גירודים חוזרים באוזניים שעד כה טופלו ע״י הרופאים באמצעות טיפול נקודתי- שאיבת שעווה ותרסיס להקלת כאבים. ד״ר מלכה הצליחה לראות תמונה רחבה יותר, בדקה גם את האף והסיקה שמדובר באלרגיה. ההסבר שלה היה מפורט, הטון נעים, הבדיקה הייתה מקיפה מאוד והילד בן ה-8 הרגיש בנוח. תודה רבה 🙏🏻"
ד"ר יבגני מירושניק
ד"ר יבגני מירושניק גריאטריה
4.8
( 5 חוות דעת )
"הגעתי עם אמא. התקבלתי בנועם,בהקשבה,באמפתיה.הוסבר לי המצב הרפואי וההשלכות. הכל באדיבות. ישר כוח"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו