דלג לתוכן
טיפול בחולה סרטן עם רמה גבוהה של אשלגן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/10/2007 תאריך עדכון: 08/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

לאבי סרטן עם גרורות בעצמות. הרופאים טוענים שלא ניתן לתת לו תרופות ממשפחת הביספוספונאטים מכיוון שיש לו רמה גבוה של אשלגן בדם. שאלתי: מה הקשר? ומה עושים כדי להוריד רמה זו?

תשובה:
רמה גבוהה של אשלגן בדם אינה התוויית נגד למתן ביספוספונאטים. בחולים עם הפרעה קלה בתפקוד הכלייתי - יש להשתמש בביספוספונאטים בזהירות, לא לעבור את המינון המומלץ ולתת את העירוי באיטיות. בחולים עם הפרעה משמעותית יותר בתפקוד הכלייתי (רמת קראטינין מעל 3) וגרורות בעצמות - לא מומלץ להשתמש בביספוספונאטים מחשש להידרדרות נוספת במצב הכלייתי. אם הרמה הגבוהה של האשלגן בדמו של אביך נובעת מאי ספיקת כליות - הרי זו הסיבה שבעטיה נמנעים הרופאים ממתן ביספוספונאטים. קיימות מספר דרכים לטפל בהיפרקלמיה (רמת אשלגן גבוהה בדם) - אך לשם כך יהיה עליך להיוועץ עם הרופא של אביך. ד"ר ליה עשת - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אדריאן אלנבוגן
פרופ' אדריאן אלנבוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל אקדמי ויועץ פריון
ד"ר זאב מץ
ד"ר זאב מץ רפואת שיניים
עוסק בשיקום הפה
מרפאת שיניים האומה
מרפאת שיניים האומה שתלים דנטאליים
5
( 4 חוות דעת )
"מקצועיות ושירות ברמה הגבוהה ביותר ."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו