דלג לתוכן

יש לי אבא בן 77 לאחר אירוע מוחי - CVA - ייתכן כמה קטנים בדרך. מאז האירו

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/11/2003 תאריך עדכון: 08/10/2013
1 דקות קריאה

שאלה:

יש לי אבא בן 77 לאחר אירוע מוחי - CVA - ייתכן כמה קטנים בדרך. מאז האירוע השני אבא נכנס לפחד כאילו רוצים להרוג אותו ורודפים אותו, והוא קורא כל הזמן לאמא שלו ורוצה שיתנו לו יד. בנוסף יש לו נדודי שינה חזקים, כדורי שינה לא עזרו לו והוא התחיל לקבל כדור

תשובה:

לפי מה שאתה מספר אולי באמת צריך להגביר את מינון הריספרידון, שכרגע הינו נמוך מאוד, אך לעשות זאת בהשגחת רופא ובהתחשבות בתפקוד כלייתי וכבדי. ריספרידון היא תרופה אנטי פסיכוטית שעשויה לגרום לתופעות של תנועות לא רצוניות, עייפות, עצירות, לחץ דם יובש בפה, נמוך, טשטוש ראיה, עליה במשקל, קושי בהשתנה. כמו כן באופן נדיר עשויה לגרום לתופעה מסכנת חיים הדורשת טיפול דחוף בשם neuroleptic malignant syndrome המאופיינת בקשיון שרירים, חום גבוה מאוד (מעל 40).

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר צחי וידר
ד"ר צחי וידר כירורגיה
ד"ר שאול סטיר
ד"ר שאול סטיר נוירולוגיה
פרופ' ארנון כהן
פרופ' ארנון כהן עור ומין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו