דלג לתוכן
מתן B12 בכדורים ובזריקות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/01/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בהריון בשבוע 14 + 2, ובבדיקות דם שעשיתי לפני שלושה שבועות נמצאה רמה נמוכה (173) של ויטמין B12. לדברי הרופא שלי, התוצאה נמוכה מאוד, וכדי למלא ה"מחסנים" הוא אמר לי לקחת זריקה פעם בחודש (Bedodeka 1000mcg) במשך שלושה חודשים. הוא ביקש שאעשה בדיקת דם בעוד כארבעה שבועות ושאבוא אליו עם התוצאות. לדבריו אם הזריקות יעזרו ברמה מספקת, אעבור אחר כך לכדורים. ללא כל קשר שאלתי אותו אם אפשר לקחת אומגה 3 להריון והוא אמר שמומלץ. כשהלכתי לבית המרקחת הרוקח אמר שכדאי שאקח גם כדורי מציצה של B12, בנוסף לזריקה הראשונה בשבוע הבא, ואז אולי אני אמנע מהזריקות הבאות. התחלתי לקחת את כדורי המציצה בלי להתייעץ עם הרופא שלי. רציתי לדעת אם זה בסדר לקחת כדור מציצה אחד ביום, את הזריקה פעם בחודש, וכדור אומגה 3 אחד ליום (וכמובן גם ברזל וחומצה פולית שאני לוקחת ללא קשר), או שכדאי לוותר על כדורי המציצה כי המינון גבוה מידי?

תשובה:
לא צריכה להיות שום בעיה עם כל הכדורים שאת לוקחת. אני לא בטוחה שכדורי המציצה באמת ימנעו את הזריקה הבאה. אבל לא יזיק לנסות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גיא מעוז
ד"ר גיא מעוז אורתופדיה
5
( 4 חוות דעת )
"הגעתי לאחר שהות של יומיים ברשימת המתנה, כל הכבוד.. טיפול ואבחנות מצוינות (למיטב הבנתי)."
ד"ר מיכאל פרומר
ד"ר מיכאל פרומר ברית מילה
5
( 19 חוות דעת )
"מוהל שהוא גם אורולוג מומחה הכי טוב שנתקלתי בו! מקצועי, אמין והכי הכי הכי חשוב, באמת זמין כשצריך! אתחיל מזה שהגעתי אליו בהמלצה של חברה שהוא עשה לבן שלה את ברית המילה באופן מאוד מקצועי והיא נשארה מאוד מאוד מרוצה ממנו והמליצה בחום! לצערי, עשינו ברית מילה בחו״ל עם מוהל מהקהילה היהודית, המוהל שלנו לא היה זמין ברגע האמת כשחשדנו בדימום באמצע הלילה שעות אחרי הברית. ד״ר פרומר עזר וייעץ לנו והיה זמין בכל שעה בכל יום שפניתי אליו, דאג לתת מענה מפורט, ברור מאוד, הדריך אותנו מה לעשות נתן הוראות מדויקות. תודה לאל שהגענו לד״ר פרומר! הברית מילה הבאה שלנו בודאות אך ורק איתו! ולחלוטין אמליץ לכל המשפחה והחברים עליו כמוהל וכאורולוג! אם אתם מתלבטים, ומחפשים מקצוען שידע ללוות אתכם ולתת לכם את המענה הכי טוב שיש, ידריך אתכם בדיוק מה לעשות ואיך ומתי וכמה ולמה, בטוב לב, מקצועיות ואדיבות, יתן לכם ביטחון וראש שקט, בתהליך ברית המילה, ד״ר פרומר הוא הכתובת שלכם!!!"
ד"ר בועז גבאי
ד"ר בועז גבאי עור ומין
5
( 5 חוות דעת )
"ד״ר בועז גבאי רופא מומחה מעולה ואנושי. ממליץ בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו