דלג לתוכן
תגובה אלרגית למוקסיפן או לאופטלגין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/01/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בשל כאבי שיניים חזקים נטלתי את התרופות אופטלגין ומוקסיפן. מאוחר יותר התחילה לי נפיחות חזקה מסביב לשפתיים. איך אפשר למגר תופעה זו? והאם זה מסוכן?

תשובה:
מוקסיפן היא אנטיביוטיקה (אמוקסיצילין), מקבוצת הפניצילין. האם ידוע לך כי אתה רגיש לפניצילין? מדוע נטלת אותה על מנת לטפל בכאבי שיניים? אנשים רבים רגישים לתרופה זו והיא עלולה לגרום לתופעות לוואי שונות. תופעת לוואי אפשרית היא התנפחות של הפה והלשון. גם אופטלגין עשויה לגרום לתגובות אלרגיות שונות, וייתכן והתופעה קשורה לכך. בכל מקרה, הייתי ממליצה לך להפסיק את התרופה ולגשת לרופא. אם הנפיחות סביב השפתיים מלווה גם בתופעות נוספות כמו נפיחות הפה, קשיי נשימה או גרד, עשה זאת אף בדחיפות. הרי קישורים לדפי המידע על התרופות באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=85
רופאים בתחום
 ראודה מאדי
ראודה מאדי סחרחורת
5.0
( 107 חוות דעת )
"מטפלת מדהימה עם נסיון רב. אישיות מדהימה. פשוט כיף להגיע אליה לטיפול מכל הבחינות"
ד"ר אלכסיי בונין
ד"ר אלכסיי בונין אורתופדיה
סגן מנהל מחלקת אורתופדיה בסורוקה
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות
מומחה ליישור שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו