דלג לתוכן
דם בצואה שמצריך בירור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 02/03/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

מידי פעם יש לי צרבות בחלק העליון של הבטן. עם התחלת הצרבות מתחילים כאבי בטן ויציאות. עם היציאות מופיע דם נקי וכאשר אני מנגבת, יש לי על הנייר דם שנראה כמו מחזור. אני משתמשת בתרופות לדילול דם וכן במיקרופירין ובצמבוקור לטיפול בכולסטרול. האם הדימום קשור לזה?

תשובה:
התרופה מיקרופירין (אספירין) היא תרופה נוגדת דלקת לא סטרואידית. כתופעת לוואי, בין היתר, היא עלולה לגרות את הקיבה ואף לגרום לדימום. דם טרי (אדום) בצואה מקורו בדרך כלל מדרכי העיכול התחתונות, בעיקר מן המעי הגס, אך כאשר יש דימום מסיבי בדרכי העיכול העליונות (למשל בקיבה או בתריסריון), הדבר יכול להופיע גם כן כדם טרי. יתכן שהדימום קשור לתרופה, ויתכן גם שיש סיבה אחרת. אינני מצליחה לזהות את התרופה השנייה שציינת (טעות בהקלדה?). כמו כן, אם את נוטלת תרופות נוספות, הן יכולות ליצור תגובות בין תרופתיות. בכל אופן, דימום בצואה מצריך בירור מיידי אצל הרופא המטפל. ד"ר מיכל רסנר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
ד"ר עמית דרוין
ד"ר עמית דרוין פנימית
4.9
( 18 חוות דעת )
"רופא מאוד מקצועי ונעים"
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו