דלג לתוכן
המשמעות של פס אטלקטטי בצילום רנטגן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/01/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 71. בצילום רנטגן של בית החזה (ישר בלבד) גילו את הממצא הבא: "צל פסי אטלקטטי בבסיס ריאה שמאל". הסיבה לצילום היתה כאבים במותן שמאל לכיוון הגב, במצב בו יש לחץ חיצוני על איזור זה, בישיבה בשכיבה וכדומה. מה המשמעות של הממצא?

תשובה:
הממצא בצילום הרנטגן, פס אטלקטטי, יכול להעיד על דימום ישן, אך סביר יותר שהוא עדות למצב שנקרא אטלקטזיס, או בעברית תמט ריאה. תמט הוא מצב של תת-ניפוח הבועיות, או התמוטטות של חלק מהריאה. תמט ריאתי שכיח לאחר ניתוחים שונים. לא נראה שיש קשר בין הממצאים הרנטגניים לבין התמונה הקלינית שאתה מתאר. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, נפרולוג בכיר מחוז מרכז
ד"ר רחל בן חיון
ד"ר רחל בן חיון נוירולוגיה
מנהלת השירות הקוגניטיבי במכון לשבץ מוח וקוגניציה, בית חולים רמב"ם
ד"ר טל שחר-מלאך
ד"ר טל שחר-מלאך פסיכיאטריה
רופאה מומחית בפסיכיאטריה ופסיכוגריאטריה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו