דלג לתוכן
לחצים בראש וסחרחורות בעת נטילת ציפרלקס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/01/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובל מחרדה ודיכאון. מזה כשנה וחצי אני לוקח Cipralex כדור אחד ביום. התרופה הזו עוזרת לי מאוד, אבל פעם בשבועיים-שלושה אני נתקף בלחצים בצד האחורי של הראש והצוואר ולאחר מכן מקבל סחרחורת שבאה והולכת, ואשר מלווה בבחילות קלות. זה נמשך כיום-יומיים ועובר. התופעה מחזורית. האם התרופה היא הסיבה, או שזה בגלל החרדות?

תשובה:
ציפרלקס, או בשמה הגנרי escitalopram, היא תרופה נוגדת חרדה ודיכאון ממשפחת התרופות המעכבות ספיגה חוזרת של סרוטונין. יש לתרופה זו תופעות לוואי במערכות שונות. במערכת העצבים, תופעות הלוואי כוללות נדודי שינה (ב-9% עד 12% מהמטופלים), ישנוניות (6%-13%), סחרחורות (5%), עייפות (5%-8%) וכאבי ראש (בכ-24% מהמטופלים). במערכת השרירית-גרמית רואים כאבי שרירים ומפרקים בשכיחות של כ-1% בכל אחד מהם. בחילות מופיעות בעד 18% מהמטופלים. מכאן שהתופעות שאתה מתאר עלולות תיאורטית לנבוע מהטיפול, אם כי לא ברור לי מדוע שיעלמו ויחזרו במחזורים של מספר שבועות. לכן הייתי מציעה לך לפנות לפסיכיאטר המטפל כדי לברר את הקשר בין תופעות אלו לבין החרדה והדיכאון מהם אתה סובל. אולי יותאם לך טיפול אחר. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הדר קולב
ד"ר הדר קולב נוירולוגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בעל ידע נרחב ומקיף בתחום, לרבות בחידושים האחרונים. מאוד יסודית ונעימה"
פרופ' דרור שובל
פרופ' דרור שובל ילדים
4.9
( 46 חוות דעת )
"רופא מדהים, גישה מצטיינת לילדים, רגיש, אדיב, נחמד מאוד!"
ד"ר גל מיכאלי-גלר
ד"ר גל מיכאלי-גלר יישור שיניים ולסתות
4.9
( 9 חוות דעת )
"מקצועיות,רגישות,זמינות"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו